Nummer 
                                                                              2007301BW 



                                                                              Datum 

                                                                              5 juli 2007 





Welzorg krijgt tot 1 september tijd om kwaliteit 
te verbeteren 
Na aanhoudende klachten over dienstverlening 


Op 5 juli 2007 heeft een delegatie vanuit de gemeente Tilburg en de actiegroep `De maat 
is vol' een bezoek gebracht aan Welzorg. Zij hebben de klachten besproken, die een aantal     Bezoekadres 
gebruikers van scootmobielen en elektrische rolstoelen de laatste maanden ervaren.            Stadhuisplein 130 
Wethouder Zorg Els Aarts heeft met Welzorg afgesproken dat het bedrijf tot 1 september de   
tijd krijgt om de kwaliteit te verbeteren. In de eerste week van september is een             Postadres 
vervolggesprek gepland. In oktober zal de gemeente haar conclusies trekken.                   Postbus 90155 
                                                                                              5000 LH  Tilburg 
Bij het gesprek waren vijf gebruikers van scootmobielen of elekrische rolstoelen aanwezig      
en drie mantelzorgers. Zij legden vanuit hun persoonlijke ervaringen een aantal klachten      Doorkiesnummer 
op tafel. Bijvoorbeeld over de slechte telefonische bereikbaarheid van Welzorg. En dat        013 542 83 33 
soms weken duurt voordat reparaties aan hun hulpmiddelen worden uitgevoerd,  vooral als  Faxnummer 
zij een  hulpmiddel op maat hebben dat niet veel voorkomt.                                     

Indringende verhalen                                                                           
Wethouder Els Aarts: "We zijn in de afgelopen jaren best tevreden geweest over Welzorg. En   
ook nu nog zijn er veel tevreden klanten van Welzorg. Maar de laatste maanden horen we         
ook veel klachten. Het zijn zeer indringende verhalen van mensen die in hoge mate              
afhankelijk zijn van hun hulpmiddel. Hoewel Welzorg een reorganisatie heeft doorgevoerd,       
zijn de verbeteringen op dit moment helaas nog onvoldoende. Dat moet echt veranderen,          
anders verliezen de klanten en de gemeente Tilburg het vertrouwen in Welzorg. We hebben        
afgesproken dat Welzorg voor 1 september 2007 zorgt voor een betere telefonische               
bereikbaarheid, en dat klachten dan sneller worden opgelost. In de eerste week van             
september gaan we weer met z'n allen om de tafel om kritisch te bekijken of het echt beter     
gaat. In oktober trekt de gemeente Tilburg haar conclusies."                                   
                                                                                              Servicedienst 
Maatregelen genomen                                                                           Faciliteiten 
Frank Lieshout, manager kwaliteitszorg bij Welzorg: "We hebben de afgelopen maanden           Personele en Juridische Zaken 
diverse maatregelen genomen om tegemoet te komen aan de klachten. We hebben landelijk         Informatisering 
ook een nieuw keuzemenu voor de telefoon, en we hebben de taken anders verdeeld. Dat          Financiële Administratie 
moet de telefonische bereikbaarheid en de reactie op klachten verbeteren. Helaas duurt het  Communicatie 
iets langer dan verwacht voordat de klanten hier de vruchten van plukken. Ik kan leven met   
de termijn van 1 september. We gaan er ons best voor doen om onze afspraken met de                           
gemeente Tilburg na te komen." 

Informatie voor de pers 
Brugt Groenevelt, woordvoerder Els Aarts, 013 542 8333