Nummer
2007301BW
Datum
5 juli 2007
Welzorg krijgt tot 1 september tijd om kwaliteit
te verbeteren
Na aanhoudende klachten over dienstverlening
Op 5 juli 2007 heeft een delegatie vanuit de gemeente Tilburg en de actiegroep `De maat
is vol' een bezoek gebracht aan Welzorg. Zij hebben de klachten besproken, die een aantal Bezoekadres
gebruikers van scootmobielen en elektrische rolstoelen de laatste maanden ervaren. Stadhuisplein 130
Wethouder Zorg Els Aarts heeft met Welzorg afgesproken dat het bedrijf tot 1 september de
tijd krijgt om de kwaliteit te verbeteren. In de eerste week van september is een Postadres
vervolggesprek gepland. In oktober zal de gemeente haar conclusies trekken. Postbus 90155
5000 LH Tilburg
Bij het gesprek waren vijf gebruikers van scootmobielen of elekrische rolstoelen aanwezig
en drie mantelzorgers. Zij legden vanuit hun persoonlijke ervaringen een aantal klachten Doorkiesnummer
op tafel. Bijvoorbeeld over de slechte telefonische bereikbaarheid van Welzorg. En dat 013 542 83 33
soms weken duurt voordat reparaties aan hun hulpmiddelen worden uitgevoerd, vooral als Faxnummer
zij een hulpmiddel op maat hebben dat niet veel voorkomt.
Indringende verhalen
Wethouder Els Aarts: "We zijn in de afgelopen jaren best tevreden geweest over Welzorg. En
ook nu nog zijn er veel tevreden klanten van Welzorg. Maar de laatste maanden horen we
ook veel klachten. Het zijn zeer indringende verhalen van mensen die in hoge mate
afhankelijk zijn van hun hulpmiddel. Hoewel Welzorg een reorganisatie heeft doorgevoerd,
zijn de verbeteringen op dit moment helaas nog onvoldoende. Dat moet echt veranderen,
anders verliezen de klanten en de gemeente Tilburg het vertrouwen in Welzorg. We hebben
afgesproken dat Welzorg voor 1 september 2007 zorgt voor een betere telefonische
bereikbaarheid, en dat klachten dan sneller worden opgelost. In de eerste week van
september gaan we weer met z'n allen om de tafel om kritisch te bekijken of het echt beter
gaat. In oktober trekt de gemeente Tilburg haar conclusies."
Servicedienst
Maatregelen genomen Faciliteiten
Frank Lieshout, manager kwaliteitszorg bij Welzorg: "We hebben de afgelopen maanden Personele en Juridische Zaken
diverse maatregelen genomen om tegemoet te komen aan de klachten. We hebben landelijk Informatisering
ook een nieuw keuzemenu voor de telefoon, en we hebben de taken anders verdeeld. Dat Financiële Administratie
moet de telefonische bereikbaarheid en de reactie op klachten verbeteren. Helaas duurt het Communicatie
iets langer dan verwacht voordat de klanten hier de vruchten van plukken. Ik kan leven met
de termijn van 1 september. We gaan er ons best voor doen om onze afspraken met de
gemeente Tilburg na te komen."
Informatie voor de pers
Brugt Groenevelt, woordvoerder Els Aarts, 013 542 8333