TNT Group

Persbericht

TNT Express wint opnieuw Bosch Supplier Award - Bosch Group waardeert kwaliteit en betrouwbaarheid van dienstverlening TNT Express

05 juli 2007, 14:00 CET - Amsterdam, TNT Express heeft voor de tweede keer op rij de Bosch Supplier Award gewonnen in de categorie "Logistic Service Provider". Bosch heeft deze onderscheiding aan TNT toegekend op grond van de goede kwaliteit van de dienstverlening, de betrouwbaarheid en de prijsstelling. Andere criteria waren communicatie, samenwerking en de bereidheid steeds verbeteringen aan te brengen. Deze onderscheiding van de wereldwijd actieve Bosch Group geldt voor de gehele divisie Express van TNT.

'Wereldwijde expansie is voor ons bedrijf alleen mogelijk als we sterke partners hebben', aldus Franz Fehrenbach, Voorzitter Raad van Bestuur van Bosch, tijdens de officiële uitreiking. 'Om die reden hebben we gekozen voor een internationaal gerichte inkoop en een wereldwijde leveranciersstrategie.'

Marie-Christine Lombard, Group Managing Director van TNT Express: 'We zijn vereerd dat we opnieuw deze erkenning voor onze business excellence hebben gekregen. Deze onderscheiding onderstreept dat onze klanten kiezen voor juist dat sterke punt waar TNT Express voor staat: wereldwijd dezelfde hoge kwaliteitsnormen.'

TNT had deze leveranciersprijs, die om het jaar wordt uitgereikt, ook al in 2005 gewonnen. Bosch beloont het express-bedrijf nu voor de samenwerking gedurende de afgelopen twee jaar. John Willems, Global Account Director van TNT Express, en Dieter Schwaderer, Senior General Manager Coordination & Projects van TNT Express Duitsland, hebben de onderscheiding op 4 juli 2007 in ontvangst genomen tijdens een bijeenkomst in de Staatsgalerie in Stuttgart. "Dat we deze onderscheiding van een vooraanstaande internationale technologische groep ontvangen, bevestigt onze inzet voor kwaliteit en business excellence op elk gebied. Wij zien onszelf als een strikt klantgerichte leverancier van premium diensten en we zijn dan ook bijzonder verheugd dat Bosch onze kwaliteit en betrokkenheid waardeert, aldus Schwaderer.

De focus van TNT Express op de behoeften en eisen van haar klanten is reeds eerder van onpartijdige zijde bekroond: begin 2007 heeft TNT Express de European Business Award gewonnen in de categorie 'Customer Focus'. Deze gerenommeerde onderscheiding wordt ondersteund door een aantal vooraanstaande organisaties uit heel Europa, waaronder de Wall Street Journal Europe, Siemens, Grey EMEA, Société Générale, AXA en CMS, een alliantie van grote Europese juridische ondernemingen. TNT Express werd genoemd als het 'meest klantgerichte bedrijf van Europa' omdat, aldus de jury, TNT Express 'een voorbeeld stelt voor wat betreft het plaatsen van de klant in het middenpunt van de bedrijfsactiviteiten en het buitengewoon efficiënt gebruik maken van middelen om aan de behoeften van de klant te voldoen.'

Het is de elfde keer sinds 1987 dat Bosch deze onderscheiding, waar leveranciers uit alle landen van de wereld voor in aanmerking kunnen komen, heeft toegekend. Dit jaar is de onderscheiding, die om het jaar wordt uitgereikt, in vijf categorieën toegekend aan in totaal 47 bedrijven in 14 landen.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.

Over de divisie Express van TNT

De divisie Express van TNT is een van s werelds meest vooraanstaande expressbedrijven voor de business-to-business markt. De divisie vervoert wekelijks 4,1 miljoen pakketten, documenten en vracht naar ruim 200 landen via haar netwerk van meer dan 1.200 depots, hubs en sorteercentra. Met ruim 23.400 voertuigen en 44 vliegtuigen beschikt de divisie over de grootste land- en luchtinfrastructuur voor deur-tot-deur expressdiensten van Europa

De divisie Express van TNT heeft wereldwijd ruim 74.000 medewerkers in dienst en is het eerste bedrijf dat wereldwijd erkend is als Investor in People. De divisie boekte in 2006 een omzet van 6,01 miljard. Het bedrijfsresultaat bedroeg 580 miljoen, een stijging van 21,8% ten opzichte van 2005. Bezoek voor nadere informatie de website van de divisie Express van TNT op http://www.tnt.com/express

TNT N.V. biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in Europa en Azië en breidt haar activiteiten wereldwijd uit om zo de prestaties van haar netwerken te maximaliseren. TNT is in meer dan 200 landen actief en heeft ongeveer 159.000 medewerkers. In 2006 bedroeg de omzet van de onderneming 10,1 miljard en het bedrijfsresultaat
1.276 miljoen. TNT N.V. is genoteerd aan de beurs van Amsterdam. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.