Persbericht
TNT Express wint opnieuw Bosch Supplier Award - Bosch Group waardeert
kwaliteit en betrouwbaarheid van dienstverlening TNT Express
05 juli 2007, 14:00 CET - Amsterdam, TNT Express heeft voor de tweede
keer op rij de Bosch Supplier Award gewonnen in de categorie "Logistic
Service Provider". Bosch heeft deze onderscheiding aan TNT toegekend
op grond van de goede kwaliteit van de dienstverlening, de
betrouwbaarheid en de prijsstelling. Andere criteria waren
communicatie, samenwerking en de bereidheid steeds verbeteringen aan
te brengen. Deze onderscheiding van de wereldwijd actieve Bosch Group
geldt voor de gehele divisie Express van TNT.
'Wereldwijde expansie is voor ons bedrijf alleen mogelijk als we
sterke partners hebben', aldus Franz Fehrenbach, Voorzitter Raad van
Bestuur van Bosch, tijdens de officiële uitreiking. 'Om die reden
hebben we gekozen voor een internationaal gerichte inkoop en een
wereldwijde leveranciersstrategie.'
Marie-Christine Lombard, Group Managing Director van TNT Express: 'We
zijn vereerd dat we opnieuw deze erkenning voor onze business
excellence hebben gekregen. Deze onderscheiding onderstreept dat onze
klanten kiezen voor juist dat sterke punt waar TNT Express voor staat:
wereldwijd dezelfde hoge kwaliteitsnormen.'
TNT had deze leveranciersprijs, die om het jaar wordt uitgereikt, ook
al in 2005 gewonnen. Bosch beloont het express-bedrijf nu voor de
samenwerking gedurende de afgelopen twee jaar. John Willems, Global
Account Director van TNT Express, en Dieter Schwaderer, Senior General
Manager Coordination & Projects van TNT Express Duitsland, hebben de
onderscheiding op 4 juli 2007 in ontvangst genomen tijdens een
bijeenkomst in de Staatsgalerie in Stuttgart. "Dat we deze
onderscheiding van een vooraanstaande internationale technologische
groep ontvangen, bevestigt onze inzet voor kwaliteit en business
excellence op elk gebied. Wij zien onszelf als een strikt
klantgerichte leverancier van premium diensten en we zijn dan ook
bijzonder verheugd dat Bosch onze kwaliteit en betrokkenheid
waardeert, aldus Schwaderer.
De focus van TNT Express op de behoeften en eisen van haar klanten is
reeds eerder van onpartijdige zijde bekroond: begin 2007 heeft TNT
Express de European Business Award gewonnen in de categorie 'Customer
Focus'. Deze gerenommeerde onderscheiding wordt ondersteund door een
aantal vooraanstaande organisaties uit heel Europa, waaronder de Wall
Street Journal Europe, Siemens, Grey EMEA, Société Générale, AXA en
CMS, een alliantie van grote Europese juridische ondernemingen. TNT
Express werd genoemd als het 'meest klantgerichte bedrijf van Europa'
omdat, aldus de jury, TNT Express 'een voorbeeld stelt voor wat
betreft het plaatsen van de klant in het middenpunt van de
bedrijfsactiviteiten en het buitengewoon efficiënt gebruik maken van
middelen om aan de behoeften van de klant te voldoen.'
Het is de elfde keer sinds 1987 dat Bosch deze onderscheiding, waar
leveranciers uit alle landen van de wereld voor in aanmerking kunnen
komen, heeft toegekend. Dit jaar is de onderscheiding, die om het jaar
wordt uitgereikt, in vijf categorieën toegekend aan in totaal 47
bedrijven in 14 landen.
In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele
Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige
versie.
Over de divisie Express van TNT
De divisie Express van TNT is een van s werelds meest vooraanstaande
expressbedrijven voor de business-to-business markt. De divisie
vervoert wekelijks 4,1 miljoen pakketten, documenten en vracht naar
ruim 200 landen via haar netwerk van meer dan 1.200 depots, hubs en
sorteercentra. Met ruim 23.400 voertuigen en 44 vliegtuigen beschikt
de divisie over de grootste land- en luchtinfrastructuur voor
deur-tot-deur expressdiensten van Europa
De divisie Express van TNT heeft wereldwijd ruim 74.000 medewerkers in
dienst en is het eerste bedrijf dat wereldwijd erkend is als Investor
in People. De divisie boekte in 2006 een omzet van 6,01 miljard. Het
bedrijfsresultaat bedroeg 580 miljoen, een stijging van 21,8% ten
opzichte van 2005. Bezoek voor nadere informatie de website van de
divisie Express van TNT op http://www.tnt.com/express
TNT N.V. biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan
post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is
in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in
Europa en Azië en breidt haar activiteiten wereldwijd uit om zo de
prestaties van haar netwerken te maximaliseren. TNT is in meer dan 200
landen actief en heeft ongeveer 159.000 medewerkers. In 2006 bedroeg
de omzet van de onderneming 10,1 miljard en het bedrijfsresultaat
1.276 miljoen. TNT N.V. is genoteerd aan de beurs van Amsterdam. TNT
is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als
onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food
Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd
tegen honger en milieuvervuiling te strijden.
TNT Group