05-07-2007 14:01
LANDMACHTCAMPAGNE GESCHIKT VOOR GOUDEN EFFIE
Landmachtcampagne geschikt voor Gouden Effie - Foto: www.effie.nl
De wervingscampagne van de landmacht heeft woensdag een Gouden Effie
in de wacht gesleept. Met de actie 'Geschikt/ongeschikt voor de
Koninklijke Landmacht' wist het krijgsmachtdeel de
effectiviteitsprijs voor arbeidsmarktcommunicatie aan zich te binden.
In een vandaag gepubliceerd weblog gaat de staatssecretaris van
Defensie, Cees van der Knaap, in op de kwaliteit van de
Defensie-uitingen. Ook wijst hij op het belang van de verschillende
wervingsactiviteiten.
Luitenant-kolonel Ernst Lobbezoo nam de prijs in ontvangst in het
Koninklijk Instituut Tropen te Amsterdam. Hij is als hoofd Afdeling
Werving & Aanstelling van de landmacht betrokken bij de campagne, die
samen met de communicatieadviesbureaus Publicis en Maximum tot stand
kwam.
De Effie wordt uitgegeven door VEA/Vereniging van
communicatie-adviesbureaus en de BVA bond van adverteerders.
Deelnemers moeten aannemelijk maken dat de communicatie een
belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld in de geslaagde
marketingoperatie.
Lobbezoo neemt de prijs in ontvangst van het presentatieduo Chazia
Mourali en Jan Joost van Gangelen - Foto: www.effie.nl
Prijzenswaardig
De wervingscampagne van de Koninklijke Landmacht werd eerder door de
Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie al bekroond met twee
'Magneten'.
Ook de andere krijgsmachtdelen gooiden onlangs hoge ogen met hun
wervingsuitingen. De marinesite www.werkenbijdemarine.nl werd onlangs
door een jury, bestaande uit organisaties op het gebied van
onderwijscommunicatie en beroepsvoorlichting, verkozen tot beste
website voor beroepsvoorlichting.
Tv-spotjes over Afghanistan sleepten voor de Koninklijke
Luchtmacht prijzen in de wacht. Verschillende andere wervingsuitingen
van de luchtmacht ontvingen eerder al drie 'Magneten'.
Ministerie van Defensie