Ingezonden persbericht



5 juli 2007

Supermarkten stimuleren pinnen

Supermarkten in Nederland stimuleren de consument vanaf deze zomer om zoveel mogelijk te pinnen. De klanten worden er op gewezen dat alle bedragen gePINd kunnen worden. Ook de lage bedragen. Met dit initiatief willen de supermarkten bereiken dat het aantal PINbetalingen toeneemt. PINnen is veiliger, goedkoper en effici?nter dan contant geld, zowel voor de supermarkt als voor de consument.

Voorkeur voor PIN
De supermarkten haken hiermee in op de campagne 'Klein bedrag? Pinnen mag!' van Currence. Deze campagne is bedoeld om de consument er op te wijzen dat ook kleine bedragen gePINd kunnen worden, juist in de supermarkt. Dit gebeurt nu nog onvoldoende. De supermarkten zijn de eerste branche die hun voorkeur voor PINnen duidelijk kenbaar maken. Naast het gebruik van promotiemateriaal dat consumenten erop attendeert dat PINnen de voorkeur heeft, brengen de deelnemende supermarkten geen kosten in rekening voor het PINnen van lage bedragen.

PINnen voor veiligheid
'Veilligheid is een belangrijke reden om PIN te stimuleren. Voor de veiligheid van onze klanten en medewerkers willen we dat zoveel mogelijk boodschappen met PIN worden betaald. Hoe minder contant geld we in de winkel hebben, hoe kleiner de kans op criminaliteit. Ons kan het aantal PINbetalingen niet groot genoeg zijn!' aldus Miranda Boer, woordvoerder van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel.

Slogan naar keuze
Niet alleen de supermarkten, alle winkeliers kunnen gratis aan de campagne meedoen. Winkeliers hebben verschillende redenen om PIN te stimuleren. Daarom kan een winkelier die slogan kiezen die het best bij hem past. Naast 'Klein bedrag? PINnen mag!' is er via Currence promotiemateriaal verkrijgbaar met de volgende teksten: 'PINnen is gratis voor elk bedrag', 'Voor uw en onze veiligheid betaal met PIN', 'Liever PIN dan contant', 'Hier kunt u PINnen' en 'Wij willen liever PIN'. Currence is eigenaar van PIN, Chipknip, iDEAL, Acceptgiro en Incasso/Machtigen.