Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Gemeente ondersteunt organisatie van straatfeesten
Regelmatig worden er in de gemeente door actieve inwoners
straatfeesten georganiseerd. De gemeente vindt dat straatfeesten een
middel kunnen zijn om de sociale samenhang (het buurtgevoel) te
verbeteren. Een straatfeest helpt daardoor de buurt of het dorp
leefbaar te houden. Een straatfeest is een activiteit die het
buurtleven verbetert en ontmoetingen tussen mensen, die in dezelfde
straat of buurt wonen, bevorderen.
De gemeenteraad heeft daarom voor dit jaar een bedrag van maximaal
15.000,- beschikbaar gesteld voor het ondersteunen van straatfeesten (
150,- per straatfeest); ofwel een straatfeestvergoeding.
Wat vragen wij van u:
* U organiseert het feest samen met bewoners uit uw straat/buurt.
* U brengt alle omwonenden op de hoogte van het straatfeest.
* U kunt, via een intekenlijst, aantonen dat minimaal twintig
inwoners uit de straat/buurt meedoen.
* Voor het houden van een straatfeest moet u een vergunning
aanvragen bij de afdeling Vergunning en Handhaving. Deze aanvraag
moet minimaal 3 weken van tevoren worden ingediend. Wij vragen u,
voor een vlotte afhandeling, de aanvraag 6 weken voor het
straatfeest in te dienen.
Feesten die niet in aanmerking komen voor de vergoeding zijn:
* Privé-feesten, familiefeesten, schoolfeesten, buurtkermissen;
* Feesten met een politiek, religieus of filosofisch karakter;
* Feesten met een louter winstgevend doel.
De vergoeding van 150,- voor het organiseren van een straatfeest kunt
u aanvragen bij de wijkregisseurs. Wilt u weten of uw feest in
aanmerking komt voor de vergoeding, neem dan contact op met een
wijkregisseur:
* Phlip Broertjes: (0343) 56 58 51
* Harry van Dijk: (0343) 56 58 49
De actie loopt tot en met 30 oktober. Er zijn maximaal 100
straatfeestvergoedingen beschikbaar. Wees er dus snel bij, want op is
op.
Hoe aanvragen?
Meedoen is erg eenvoudig: download het inschrijfformulier, vul het in
en stuur het op.
Vijf namen en handtekeningen van bewoners uit uw straat zijn
voldoende. De vergoeding wordt uitgekeerd op de (bank)rekening van de
hoofdaanvrager.
Het formulier kunt u sturen naar:
Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Afdeling Openbare Ruimte, Wijkregie
Postbus 200
3940 AE Doorn