Gemeente Utrechtse Heuvelrug


Gemeente ondersteunt organisatie van straatfeesten

Regelmatig worden er in de gemeente door actieve inwoners straatfeesten georganiseerd. De gemeente vindt dat straatfeesten een middel kunnen zijn om de sociale samenhang (het buurtgevoel) te verbeteren. Een straatfeest helpt daardoor de buurt of het dorp leefbaar te houden. Een straatfeest is een activiteit die het buurtleven verbetert en ontmoetingen tussen mensen, die in dezelfde straat of buurt wonen, bevorderen.
De gemeenteraad heeft daarom voor dit jaar een bedrag van maximaal 15.000,- beschikbaar gesteld voor het ondersteunen van straatfeesten ( 150,- per straatfeest); ofwel een straatfeestvergoeding.

Wat vragen wij van u:

* U organiseert het feest samen met bewoners uit uw straat/buurt.
* U brengt alle omwonenden op de hoogte van het straatfeest.
* U kunt, via een intekenlijst, aantonen dat minimaal twintig inwoners uit de straat/buurt meedoen.

* Voor het houden van een straatfeest moet u een vergunning aanvragen bij de afdeling Vergunning en Handhaving. Deze aanvraag moet minimaal 3 weken van tevoren worden ingediend. Wij vragen u, voor een vlotte afhandeling, de aanvraag 6 weken voor het straatfeest in te dienen.

Feesten die niet in aanmerking komen voor de vergoeding zijn:
* Privé-feesten, familiefeesten, schoolfeesten, buurtkermissen;
* Feesten met een politiek, religieus of filosofisch karakter;
* Feesten met een louter winstgevend doel.

De vergoeding van 150,- voor het organiseren van een straatfeest kunt u aanvragen bij de wijkregisseurs. Wilt u weten of uw feest in aanmerking komt voor de vergoeding, neem dan contact op met een wijkregisseur:

* Phlip Broertjes: (0343) 56 58 51

* Harry van Dijk: (0343) 56 58 49

De actie loopt tot en met 30 oktober. Er zijn maximaal 100 straatfeestvergoedingen beschikbaar. Wees er dus snel bij, want op is op.

Hoe aanvragen?
Meedoen is erg eenvoudig: download het inschrijfformulier, vul het in en stuur het op.
Vijf namen en handtekeningen van bewoners uit uw straat zijn voldoende. De vergoeding wordt uitgekeerd op de (bank)rekening van de hoofdaanvrager.

Het formulier kunt u sturen naar:

Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Afdeling Openbare Ruimte, Wijkregie
Postbus 200
3940 AE Doorn