Unilever NV



Effie 2007 voor Unox en Robijn

Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Effie op 4 juli 2007 zijn twee Unilever-merken in de prijzen gevallen: Unox en Robijn.

Prestigieuze reclameprijs

Ilse DeLange Unox ontving een Gouden Effie voor de campagne `Unox blijft Unox' en Robijn kreeg een Bronzen Effie voor de campagne `Robijn doet de was bij....'.

Er werden ditmaal vijf gouden, zes zilveren en zes bronzen Effies uitgereikt. De jury, die werd voorgezeten door Alexander Ribbink, reclameman van het jaar 2006 en topman bij TomTom, vond de kwaliteit van de innovaties van hoog niveau. De prijsuitreiking vond plaats in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam. Uit 53 inzendingen waren 22 genomineerden geselecteerd waarvan uiteindelijk 17 een Effie ontvingen.

De Effie is een prestigieuze, van oorsprong Amerikaanse, reclameprijs en wordt in 33 landen uitgereikt. Nadruk bij de selectie ligt op de effectiviteit van een reclamecampagne, die duidelijk meetbaar moet zijn. Ook originaliteit en creativiteit worden in de beoordeling meegenomen. De Effie wordt algemeen beschouwd als de meest grondig gejureerde en begerenswaardige prijs binnen het communicatievak.