Effie 2007 voor Unox en Robijn
Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Effie op 4 juli 2007 zijn twee
Unilever-merken in de prijzen gevallen: Unox en Robijn.
Prestigieuze reclameprijs
Ilse DeLange Unox ontving een Gouden Effie voor de campagne `Unox
blijft Unox' en Robijn kreeg een Bronzen Effie voor de campagne
`Robijn doet de was bij....'.
Er werden ditmaal vijf gouden, zes zilveren en zes bronzen Effies
uitgereikt. De jury, die werd voorgezeten door Alexander Ribbink,
reclameman van het jaar 2006 en topman bij TomTom, vond de kwaliteit
van de innovaties van hoog niveau. De prijsuitreiking vond plaats in
het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam. Uit 53
inzendingen waren 22 genomineerden geselecteerd waarvan uiteindelijk
17 een Effie ontvingen.
De Effie is een prestigieuze, van oorsprong Amerikaanse, reclameprijs
en wordt in 33 landen uitgereikt. Nadruk bij de selectie ligt op de
effectiviteit van een reclamecampagne, die duidelijk meetbaar moet
zijn. Ook originaliteit en creativiteit worden in de beoordeling
meegenomen. De Effie wordt algemeen beschouwd als de meest grondig
gejureerde en begerenswaardige prijs binnen het communicatievak.
Unilever NV