Ingezonden persbericht


PERSBERICHT 05 juli 2007

Vakantieliefde 2007: Nederlandse single man gaat voor buitenlands avontuurtje

Amsterdam - 5 juli 2007, Lexa.nl, de grootste ddatingsite van Europa*, heeft in juni een groot vakantieonderzoek gehouden onder singles in Nederland. Hieruit blijkt dat vakantieliefdes en daten buiten de eigen landgrenzen erg populair zijn. Meer dan de helft van de Nederlandse singles heeft wel eens een vakantieliefde gehad en meer dan 60% van de Nederlandse single mannen gaat specifiek voor een 'buitenlands avontuurtje'. De opmerkelijkste resultaten zijn hieronder samengevat.

Lekker scoren op vakantie
Maar liefst een derde van de ondervraagde singles geeft toe op vakantie de eisen naar beneden bij te stellen. Vakantieliefdes zijn er in de eerste plaats om plezier mee te maken en dan gelden andere criteria. Ondanks deze instelling gelooft meer dan de helft van de mannen en 40% van de vrouwen in een langdurige relatie met iemand ontmoet op vakantiebestemming. Bovendien ziet bijna tweederde (63%) van de Nederlandse singles een vakantie als de ultieme relatietest.

Single vrouw zoekt het liever dichtbij huis
Opvallend is dat de partnervoorkeur van de Nederlandse single man veel avontuurlijker is dan die van single vrouwen: meer dan 60% van de Nederlandse single mannen wil graag daten met iemand uit een ander land tegenover slechts 32% van de single vrouwen.

Sjansen aan de Costa
Vakantie is voor 76% van de Nederlandse singles bij uitstek een moment om te flirten. 15% van de singles bestempelt zichzelf op vakantie als ware casanova. De meest populaire landen om een vakantieliefde te scoren zijn de landen rond de Middellandse zee (52%). Scandinavië scoort slecht; maar 2% van de single vrouwen en 9% van de single mannen schat zijn/haar kansen hoog in om hier een vakantieliefde te vinden.

Singles reizen niet alleen
Als singles op vakantie gaan, is slechts 7% te porren voor een reis alleen. De overgrote meerderheid (72%) gaat met vrienden; familie (12%) of een groepsreis (10%).

Iedereen die meer wil weten kijkt op www.lexa.nl , de enige internationale datingsite in Nederland met profielen van meer dan 33,5 miljoen vrijgezellen in binnen- en buitenland.

Over MEETIC, de grootste datingservice van Europa (www.meetic-corp.com) In februari 2006 is Lexa.nl overgenomen door MEETIC en hiermee onderdeel van de grootste online datingservice van Europa. MEETIC is in 2002 opgericht in Frankrijk en vier jaar na de lancering is het aantal diensten uitgegroeid tot acht: Meetic, Meetic Mobile, Ulteem, Superlov, Lexa.nl, ParPerfeito, Dating Direct en eFriendsNet. De datingservice wordt zowel via internet (online) als voor gebruik via de mobiele telefoon aangeboden. MEETIC is succesvol uitgegroeid tot de Europese marktleider in datingservices, met in 28,5 miljoen geregistreerde profielen en het hoogste percentage gebruikers* in Europa: 19.49% in december 2006 (bron: Nielsen/NetRatings) en 6.538 miljoen unieke bezoekers in december 2006 (bron: Comscore). MEETIC is aanwezig in 15 Europese landen, China en Brazilië en toegankelijk in twaalf talen. Vanaf de oprichting heeft MEETIC zich gepositioneerd als een marktleider die via kwaliteitsbeleid, innovatieve marketing en technologische kennis constante perfectionering van diensten en services nastreeft om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de diverse behoeften van alle leden. In 2006 telde Meetic een omzet van ¤78,8 milljoen en een netto winst van ¤10,1 miljoen.

*Bron: Comscore Media Matrix Februari 2007

Einde persbericht

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Voor meer informatie neemt u contact op met:

Sanne van den Aakster
Michiel van Rijswijk
PR Consultant
PR & Event Manager
06 - 54 37 15 04
020 - 520 38882
sanne@jr-sr.com
m.vanrijswijk@meetic-corp.com