Essent van start met breed BespaarPlan voor Aandeelhouders
Energiebedrijf Essent gaat samen met haar aandeelhouders van start met
een omvangrijk programma voor energiebesparing speciaal ontwikkeld
voor haar publieke aandeelhouders; gemeenten en provincies. Het Essent
BespaarPlan Aandeelhouders heeft twee belangrijke doelen: met
energiebesparing en verduurzaming het reduceren van CO2-uitstoot, en
verlaging van de energierekening door energiebesparing.
Sterke impuls voor energiebesparing gemeenten en provincies
Het BespaarPlan Aandeelhouders richt zich samen en via gemeenten en
provincies op drie doelgroepen: huishoudens, de
gemeentelijke/provinciale organisatie (en daaraan gelieerde non-profit
instellingen) en de zakelijke markt. Elke aandeelhouder krijgt zijn
eigen BespaarPlan met specifieke oplossingen voor de doelgroep naar
keuze. Om dat toch op een zo groot mogelijke schaal te kunnen
uitvoeren, biedt Essent aandeelhouders ook de mogelijkheid om het plan
gezamenlijk uit te voeren
Essent Energiediensten biedt kennis en expertise die samen met de
aandeelhouder(s) een grondige analyse maakt van het
energiebesparingpotentieel binnen een gemeente of provincie. Op basis
van een uitgebreide menukaart met per doelgroep verschillende
oplossingen om energie te besparen wordt per deelnemende
aandeelhouder, per doelgroep, een concreet plan op maat gemaakt. Een
korte film en de menukaart van het BespaarPlan aandeelhouders zijn te
zien op www.essent.nl/corporate.
Essent financiert
Essent zet een meerjarig budget in om de realisatie van de
BespaarPlannen te stimuleren. Het budget, nog dit jaar 5 miljoen euro
en volgend jaar 10 miljoen euro, wordt verdeeld over de aandeelhouders
op basis van hun aandeel in Essent. Het budget voor 2009 wordt na
evaluatie in de loop van 2008 vastgesteld.
Onderdeel van Essent BespaarPlan
Het BespaarPlan Aandeelhouders maakt deel uit van het meer uitgebreide
Essent BespaarPlan.
* BespaarPlan Aandeelhouders. Stimuleren van energiebesparing in
samenwerking met gemeenten en provincies bij particulieren,
bedrijven en overheid. Gericht op het nemen van concrete
maatregelen per doelgroep.
* BespaarPlan voor bestaande Essent marktsegmenten. Een programma
van activiteiten gericht op bewustwording, het bieden van inzicht
in verbruik, aanbieden van oplossingen en wegnemen van drempels om
besparende maatregelen te nemen. Zo worden er campagnes via TV,
radio en internet gevoerd. Op www.essent.nl is een fundament
gecreëerd voor alle campagnes en activiteiten waarin ondersteuning
en advies op maat wordt geboden. Via de volgende link zijn de
belangrijkste programma's voor energiebesparing voor de consument
terug te
vinden: www.essent.nl/essent/consument/zelf_regelen/bespaarplan/be
spaarplan.html. Via deze link zijn gebruikersvriendelijke en
overzichtelijke (energie)besparingsprogramma's voor de consument
te vinden. De meest aan te bevelen programma's zijn:
VerbruiksMail, StopContact! en de VerbruiksMonitor.
* Een programma gericht op het reduceren van het energieverbruik
binnen de Essent organisatie. Hierin wordt o.a. de bewustwording
onder medewerkers gestimuleerd, wordt het energieverbruik van
Essent kantoren continue gevolgd en gereduceerd en worden emissies
van het wagenpark gereduceerd en gecompenseerd.
Deze geïntegreerde aanpak moet er voor zorgen dat het begrip
energiebesparing gaat leven en tastbaar wordt. Essent biedt met het
hele BespaarPlan praktische oplossingen die vaak op een heel
makkelijke en effectieve manier bijdragen aan beperking van uitstoot
van CO2 en direct leiden tot een lagere energierekening.
Geplaatst: 4 juli 2007
Essent