visual
3-7-2007 Vakantiewerker kiest voor detailhandel
Vakantiewerkers kiezen dit jaar massaal voor de detailhandel.
Opvallend is dat de horecabranche ten opzichte van vorig jaar flink in
populariteit is gedaald.
Dat blijkt uit het jaarlijkse vakantiewerkonderzoek van FNV Jong
uitgevoerd door bureau `Malmberg'. De resultaten zijn op 3 juli
gepresenteerd tijdens de `Nationale Vakantiewerkdag' in
strandpaviljoen `De Instuif' in Wijk aan Zee.
Uit het onderzoek blijkt dat jongeren zich steeds minder kunnen vinden
in de onzekerheid van flexibel werk. Zij gaan hierin zelfs zo ver, dat
ze bepaalde sectoren links laten liggen.
Dit is een mogelijke verklaring voor de daling van het aantal
werknemers in de horecabranche, de flexbranche bij uitstek. De horeca
kampt met een serieus imagoprobleem.
Half mei riep de FNV Horecabond op tot betere arbeidsvoorwaarden toen
bleek dat de branche minstens 54.000 nieuwe werknemers nodig heeft.
Lees vakantiewerkonderzoek 2007
Right 2 unite
FNV