Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom behaalt eerste succes in Canada

Wilp / Calgary (Canada), 4 juli 2007 - De internationale interesse voor de klantinteractie software van Trinicom groeit. De onlangs door Bas Zohlandt, Trinicommer vanaf het eerste uur, geopende Canadese vestiging heeft zijn eerste succes geboekt met het contracteren van de gemeente Edmonton als klant. Het voor Canadese begrippen innovatieve project zal door veel Canadese bedrijven met grote interesse gevolgd worden.

Sinds begin dit jaar heeft Trinicom een vestiging in Calgary, Canada. De gemeente Edmonton, de 1 miljoen inwoners tellende hoofdstad van de provincie Alberta, is de eerste klant die Trinicom Canada kan verwelkomen. Voorheen hadden de verschillende afdelingen binnen de gemeente een eigen callcenter, maar nu worden deze gecentraliseerd. Edmonton gaat daarbij de kennisbank van Trinicom toepassen als scripting tool. De 150 agents zullen Trinicom gebruiken als informatiebron om de vragen van burgers per telefoon en e-mail snel te kunnen beantwoorden. In een later stadium gaat Edmonton de software waarschijnlijk ook inzetten voor web selfservice.

In Canada staat web selfservice nog in de kinderschoenen. Er zijn wel veel call center applicaties op de markt, maar die zijn veel minder geavanceerd dan de software van Trinicom. Bas Zohlandt van Trinicom Canada is verheugd over het contract met de gemeente Edmonton. "Met name voor een Canadese gemeente is het zeer innovatief om hiermee aan de slag te gaan. De interesse voor web selfservice is er zeker, maar over het algemeen is men terughoudend om een Europees systeem aan te schaffen. Geïnteresseerde Canadese bedrijven zullen dit project in Edmonton dan ook met veel belangstelling volgen."

Wilco Rietberg, CEO van Trinicom: "De buitenlandse expansie van Trinicom komt in een stroomversnelling. De laatste tijd hebben we veel successen behaald met onze buitenlandse vestigingen. Deze deal met de gemeente Edmonton toont aan dat onze oplossing ook aan de andere kant van de Atlantische Oceaan voet aan de grond krijgt. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succesvol project wordt dat snel meer schapen over de dam zal brengen."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Cendris, SNT, Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com