Nieuwe impuls voor Toerisme Flevoland
"Ik zie deze dag als het begin van een nieuwe fase in de toeristische
ontwikkeling van Flevoland." Met deze woorden verrichtte gedeputeerde
Andries Greiner de officiële installatie van de Raad van Advies van de
nieuwe toeristische promotie-organisatie Toerisme Flevoland op 27 juni
jl.
Meer dan 100 vertegenwoordigers uit het toeristisch-recreatieve
bedrijfsleven en andere belangstellenden waren aanwezig op het door de
Provincie, door de Kamer van Koophandel en door Toerisme Flevoland
gezamenlijk georganiseerde minicongres `Ruimte voor Recreatie!'. Er
bleef geen stoel onbezet in de zaal van het recreatiepark Eemhof. De
hoofdmoot van het programma was het toeristisch promotieplan 2008-2011
dat door Rinkje Tromp werd gepresenteerd, marketingmanager van
Toerisme Flevoland. De vakantiebeurs, de 50+-beurs en de
Duitslandcampagne zijn voor 2008 al geboekt, maar in het programma
zitten keuzemogelijkheden die in overleg met de ondernemers worden
ingevuld.
Veel interessante gegevens kwamen tijdens het congres aan de orde. Zo
groeide de sector recreatie en toerisme in de periode 2000-2006 in
Flevoland bovengemiddeld. In een vergelijking tussen de Flevolandse
gemeenten en de rest van Nederland slaat Flevoland een uitstekend
figuur. Het is de bedoeling dat deze bijeenkomst een jaarlijks
terugkerende happening gaat worden, die ervoor moet zorgen dat een
intensieve samenwerking van bedrijfsleven en overheid in de
toeristische promotie van Flevoland gestalte krijgt.
In zijn slotwoord vroeg Andries Greiner aandacht voor een sinds lang
bekend beeldmerk van Flevoland, de kiekendief, waardoor Flevolanders
elkaar herkennen en reikte vervolgens aan alle deelnemers een sticker
met de kiekendief erop en riep op om op alle auto's weer de bekende
kiekendiefsticker aan te brengen.
Provincie Flevoland