Gemeente Tilburg

29 juni 2007

Veel klachten over PZN en Welzorg
Els Aarts: "Komende week indringende gesprekken"

Komende week gaat de gemeente Tilburg indringend in gesprek met twee zorgorganisaties waar de afgelopen periode veel klachten over zijn binnengekomen. Het gaat om de dienstverlening van de Deeltaxi (verzorgd door PZN) en de dienstverlening van Welzorg, leverancier van hulpmiddelen. De klachten over PZN gaan met name over de tijdigheid van aankomst en vertrek van de deeltaxi en de bereikbaarheid van de centrale. De klachten over Welzorg, het bedrijf dat vooral rolstoelen en scootmobielen verstrekt, gaan met name over telefonische bereikbaarheid, de afhandeling van klachten en het uitvoeren van onderhoud en reparaties.

Wethouder Els Aarts: "We kregen eerder dit jaar al veel klachten, toen hebben we al intensief overleg gehad met de betreffende leveranciers, PZN en Welzorg. Helaas zijn we nog niet tevreden over de resultaten tot nu toe en het aantal klachten baart ons veel zorgen. Dat betekent dat we komende week wederom indringend in gesprek gaan met beide organisaties omdat we willen dat onze burgers goed bediend worden. Bovendien gaan we nog een keer luisteren naar de klachten van klanten die ontevreden zijn over de dienstverlening van Welzorg."

Inmiddels is een aanbestedingsprocedure voor de deeltaxi gestart. Aan Welzorg zijn eisen gesteld waaraan zij moeten voldoen om tot voorzetting van het contract te komen.

Informatie voor de pers

Brugt Groenevelt, woordvoering gemeente Tilburg: 013 - 542 8333


---- --