Gemeente Tilburg
29 juni 2007
Veel klachten over PZN en Welzorg
Els Aarts: "Komende week indringende gesprekken"
Komende week gaat de gemeente Tilburg indringend in gesprek met twee zorgorganisaties
waar de afgelopen periode veel klachten over zijn binnengekomen. Het gaat om de
dienstverlening van de Deeltaxi (verzorgd door PZN) en de dienstverlening van Welzorg,
leverancier van hulpmiddelen. De klachten over PZN gaan met name over de tijdigheid van
aankomst en vertrek van de deeltaxi en de bereikbaarheid van de centrale. De klachten
over Welzorg, het bedrijf dat vooral rolstoelen en scootmobielen verstrekt, gaan met name
over telefonische bereikbaarheid, de afhandeling van klachten en het uitvoeren van
onderhoud en reparaties.
Wethouder Els Aarts: "We kregen eerder dit jaar al veel klachten, toen hebben we al
intensief overleg gehad met de betreffende leveranciers, PZN en Welzorg. Helaas zijn we
nog niet tevreden over de resultaten tot nu toe en het aantal klachten baart ons veel
zorgen. Dat betekent dat we komende week wederom indringend in gesprek gaan met beide
organisaties omdat we willen dat onze burgers goed bediend worden. Bovendien gaan we
nog een keer luisteren naar de klachten van klanten die ontevreden zijn over de
dienstverlening van Welzorg."
Inmiddels is een aanbestedingsprocedure voor de deeltaxi gestart. Aan Welzorg zijn eisen
gesteld waaraan zij moeten voldoen om tot voorzetting van het contract te komen.
Informatie voor de pers
Brugt Groenevelt, woordvoering gemeente Tilburg: 013 - 542 8333
---- --