Aafke Huininga Algemeen Directeur Burson-Marsteller Nederland
29.06.2007 / 16:25 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Burson-marsteller
Burson-marsteller
Nieuw Europees management voor Burson-Marsteller Europa en een nieuwe algemeen directeur
in Amsterdam
AMSTERDAM, 29 JUNI 2007 - Burson-Marsteller, een wereldwijd opererend PR/PA en
communicatie adviesbureau, heeft per direct Aafke Huininga als Algemeen Directeur
Nederland aangesteld. De aanstelling is onderdeel van een serie veranderingen in het
Europese management team van Burson-Marsteller. Heidi Sinclair, CEO van Burson-Marsteller
Europa, zal het bedrijf verlaten om voor de Bill and Melinda Gates Foundation de leiding
te nemen over hun wereldwijde communicatie. Haar functie zal worden overgenomen door
Jeremy Galbraith, huidig CEO van Burson-Marsteller Brussel. De wijzigingen op Europees
niveau worden per 1 september aanstaande geëffectueerd.
Aafke Huininga brengt 30 jaar kennis van issue management, strategische communicatie en
specifieke ervaring met internationale trajecten met zich mee. Zij zal verantwoordelijk
zijn voor client services, new business development, de dagelijkse leiding van het
kantoor in Amsterdam en verdere groei van Burson-Marsteller in Nederland. Zij zal nauw
samenwerken met het Europese management team en een adviserende functie voor
Burson-Marsteller Brussel blijven vervullen.
'We zijn heel blij dat Aafke de vestiging in Nederland zal leiden,' zegt Sinclair. 'Haar
17 jaar ervaring binnen Burson-Marsteller en uitgebreide ervaring in het managen van
internationale communicatie programma' voor multinationale cliënten, maken haar de
ideale persoon om deze belangrijke markt voor ons aan te sturen.'
Voorafgaand aan haar nieuwe functie in Nederland, was Aafke Huininga zeven jaar lang
Managing Director voor Burson-Marsteller Brussel, waar zij werd gezien als expert in
corporate en crisis communicatie en media relaties. Zij adviseerde tal van multinationale
cliënten op uiteenlopende onderwerpen. Zij trad in 1990 in dienst bij
Burson-Marsteller in Den Haag, waarna zij van 1996 tot 2000 de Poolse markt leidde.
Voor haar periode bij Burson-Marsteller, was de van oorsprong Nederlandse Huininga
corporate public relations manager voor het Nederlands Bureau voor Toerisme &
Congressen.
Daarvoor werkte zij in de journalistiek en bij Rabobank Nederland. Ze behaalde haar
master-diploma aan de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) in Breda.
Achtergrondinformatie Burson-Marsteller
Burson-Marsteller Amsterdam maakt deel uit van het wereldwijde Burson-Marsteller netwerk
dat bestaat uit 57 eigen kantoren en 44 geaffilieerde kantoren, die samen actief zijn in
58 landen, verdeeld over zes continenten. Burson-Marsteller maakt op haar beurt deel uit
van Young & Rubicam Brands, onderdeel van WPP Group.