AH-klanten winkelen 100.000 euro bij elkaar voor het WKOF
29.06.2007 / 12:55 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Wereld kanker onderzoek fonds
Wereld kanker onderzoek fonds
AH-klanten winkelen 100.000 euro bij elkaar voor het Wereld Kanker Onderzoek Fonds
29 juni 2007 - Klanten van Albert Heijn die in de afgelopen weken bepaalde actieproducten
kochten, leverden hiermee een bijdrage aan het Wereld Kanker Onderzoek Fonds van EUR
100.859,-. De actie vond plaats tijdens de KankerPreventieWeek, de jaarlijkse
voorlichtingscampagne van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds. Albert Heijn en vijf
fabrikanten bundelden voor deze actie hun krachten. Van elk verkocht actieproduct
doneerden zij gezamenlijk 5% van het aankoopbedrag aan het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.
Klanten van de AH-supermarkten werden over de actie geïnformeerd via de AllerHande,
de AH Bonus, www.ah.nl en informatiemateriaal in de winkel.
Pelagia de Wild, directeur van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds: 'We zijn enorm blij met
het resultaat. Het is letterlijk van levensbelang dat er in Nederland betere voorlichting
komt over het verband tussen kanker en een ongezonde manier van leven. Te veel mensen eten
verkeerd en bewegen te weinig zonder dat ze weten dat daarmee de kans op kanker kan
toenemen. Wij zijn ervoor om daar onderzoek naar te laten doen en om daarover
voorlichting te geven. Zodat mensen letterlijk hun leven beteren. Daarvoor is heel veel
geld en inzet nodig. Een betere besteding van deze opbrengst kan ik mij dan ook niet
voorstellen.'
//////////////////////