07/030 Amstelveen/Roissy, 28 juni 2007
N° 5251
AIR FRANCE EN KLM INTRODUCEREN INCHECKEN VIA DE MOBIELE TELEFOON
Op 28 juni 2007 introduceren KLM en Air France een nieuwe manier van inchecken via de mobiele telefoon. Deze service is in eerste instantie beschikbaar op een aantal Europese vluchten van KLM en Air France. Eind dit jaar moet deze manier van inchecken beschikbaar zijn in het hele netwerk en nieuwe, aanvullende mogelijkheden bieden. Om gebruik te kunnen maken van deze service dient men te beschikken over een mobiele telefoon met internet voor toegang tot www.klm.com.of http://mobile.airfrance.com.
Reizigers kunnen daar inchecken en hun stoel uitkiezen. Mobiel inchecken kan vanaf 30 uur tot een half uur voor de laatste inchecktijd.
Vervolgens kan de reiziger ervoor kiezen een gratis SMS te ontvangen met alle incheckgegevens.
Bij aankomst op de luchthaven dient de boarding pass vóór de laatste inchecktijd te worden uitgeprint bij een incheckautomaat of een bagage-afgiftepunt.
Air France en KLM zijn van plan een nieuwe service uit te testen bij een bepaalde groep Flying Blue-deelnemers. Deze ontvangen de dag voor vertrek automatisch een SMS om hen eraan te herinneren dat ze via hun mobiele telefoon kunnen inchecken.
"Met Mobiel Inchecken introduceren KLM en Air France wederom een additionele innovatieve service voor hun passagiers", aldus KLM's vice president Distribution & E-commerce, Martijn van der Zee. "Passagiers kunnen nu ook hun mobiele telefoon benutten om zelf controle over hun reisproces te hebben."
"Klanten profiteren nu van nog meer eigen regie en dan vooral degenen die niet op een andere wijze toegang hebben tot internet, voordat ze een vlucht nemen", aldus Patrick Roux, marketingdirecteur van Air France. "Deze service is vooral aantrekkelijk voor onze zakelijke klanten die op drukke short /medium-haul routes vliegen. Dankzij deze service hoeven onze klanten niet meer in de rij te staan en dat bespaart hen kostbare tijd en energie", voegde hij eraan toe.
KLM