Ingezonden persbericht


Nieuw hulpmiddel voor MKB bij voorgenomen bedrijfsoverdrachten

Stoplicht toont ondernemers of bedrijf verkoopklaar is

Boekel, juni 2007 - Ondernemers die voornemens zijn hun bedrijf te verkopen, kunnen voortaan tijdig en eenvoudig vaststellen in hoeverre hun onderneming verkoopklaar is. Bedrijfsovernameadviseur Adcorporate ontwikkelde hiervoor een nieuw hulpmiddel: Stoplicht. De scan bevordert een soepele overdracht en helpt ondernemers de maximale waarde van de onderneming te genereren.

Stoplicht bestaat uit elf onderdelen van elk gemiddeld vier vragen: algemeen, interne organisatie, klanten, markt, marketing, producten/diensten, personeel, huisvesting, financieel, persoonlijke situatie en voorbereiding verkoop. Aan de hand hiervan wordt het bedrijf in sneltreinvaart maar gedegen doorgelicht. De vragenlijst is gebaseerd op de jarenlange praktische en theoretische ervaring van Adcorporate op het gebied van bedrijfsovernames voor het midden- en kleinbedrijf (MKB).

Eindoordeel
De antwoorden op de 44 vragen, die een verschillende weging hebben, vormen de basis voor het uiteindelijke advies dat de ondernemer krijgt. Dit totaaloordeel blijkt uit de kleur van het stoplicht. Als de scan resulteert in rood licht zijn er nog te veel kritieke factoren die de verkoopbaarheid en waarde van het bedrijf negatief beïnvloeden. Bij oranje zijn er nog punten die voor verbetering vatbaar zijn om de verkoopbaarheid van de onderneming te stimuleren. Groen betekent dat de ondernemer niets meer in de weg staat om het bedrijf te koop aan te bieden.

Bedrijfsovernamespecialist Adcorporate begeleidt ondernemers bij de aan- en verkoop van een bedrijf en werkt tijdens het overdrachtstraject nauw samen met intermediairs als accountants, banken, juristen en fiscalisten. De organisatie heeft vestigingen in Apeldoorn, Assen, Leiden, Tilburg en Veghel en is eveneens actief in België, Duitsland en Spanje. Meer informatie: www.stoplicht.nl en www.adcorporate.com.