Inpakken en Wegwezen.nl grootste reiswebsite van Nederland.

28.06.2007 / 12:57 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Ameria b.v.

Ameria b.v.

Inpakken en Wegwezen.nl grootste reiswebsite van Nederland.

Volgens onderzoeksbureau Multiscope is de reisaanbiedingen website Inpakken en Wegwezen.nl de bestbezochte website in de categorie reizen van Nederland met meer dan twee miljoen bezoekers per maand en een bereik van ruim 16 procent van de Nederlandse bevolking. Deze resultaten zijn afkomstig van de meest recente bereiksmetingen van Multiscope over de maand mei 2007. De nummers 2 en 3 zijn respectievelijk Sunweb en de website van het verkeersbureau van Engeland, die incidenteel in de Top 20 staat door een specifieke campagne in mei.

Reden van succes

Over hoe het kan dat een relatieve nieuwkomer als 'Inpakken en Wegwezen.nl' in staat is de meeste bezoekers aan te trekken, zegt mede oprichter en directeur Marcel Beemsterboer: 'Onze redactie doet er alles aan om voor onze nieuwsbrieflezers en website bezoekers de beste aanbiedingen te selecteren, te vergelijken en op een overzichtelijke manier op onze website te zetten. Onze bezoekers kunnen zo gemakkelijk het aanbod van tientallen touroperators vergelijken en bij een interessante aanbieding doorklikken naar de website van de aanbieder om daar de boeking te maken. Dit sluit aan bij de trend dat consumenten zich bij hun koopbeslissing steeds meer laten leiden door websites, die aanbieders met elkaar vergelijken. Daarnaast hebben we wekelijks exclusieve acties, die nergens anders te vinden zijn. Deze publiceren we in de vorm van een 'Waanzinnige Woensdag' of 'Dwaze Donderdag' aanbieding. Steeds meer mensen ontdekken deze acties, die slechts op 1 dag vanaf twee uur 's middags geboekt kunnen worden.'

Veel Nederlandse partijen in Top 20

Verder is opvallend dat de Top 20 gedomineerd wordt door van oorsprong Nederlandse partijen, zoals Kras, Arke en D-reizen. Het lijkt erop dat grote internationale spelers zoals Expedia moeite hebben om de Nederlands reismarkt te veroveren. Marcel Beemsterboer hierover: 'Nederland is voor grote buitenlandse partijen niet van strategisch belang, de focus van deze partijen ligt binnen Europa op Engeland, Duitsland en Frankrijk. Dit heeft ervoor gezorgd dat Nederlandse partijen in relatieve luwte een goede positie hebben kunnen opbouwen. In Duitsland is het Expedia wel gelukt om het grootste online reisbureau te worden.'

De complete Top 20, met tussen de haakjes het bereik van de website onder de Nederlandse internetbevolking in een percentage en in absolute aantallen:


1. Inpakken en Wegwezen.nl (16,9 % , 2.166.000)

2. Sunweb.nl (14 %, 1.799.000)

3. EnjoyEngland.nl ( 12 %, 1.542.000)

4. Kras.nl ( 9,4%, 1.211.000)

5. Zoover.nl ( 8,6%, 1.101.000)

6. Reiskrant.nl (8,3%, 1.064.000)

7. Centerparcs.com (8,0%, 1.028.000)

8. Weekendcompany.nl (8,0%, 1.028.000)

9. Booking.com (7,4%, 954.000)

10. Arke.nl (7,1%, 918.000)

11. Schiphol.nl (6,9%, 881.000)

12. D-reizen.nl (6,0%, 771.000)

13. Jiba.nl (5,4%, 697.000)

14. Landal.nl (5,4%, 697.000)

15. Hotelspecials.nl (5,1%, 661.000)

16. Ferio.nl (4,9%, 624.000)

17. KLM.com (4,9%, 624.000)

18. Vakantiereiswijzer (4,9%, 624.000)

19. Franceguide.com (4,6%, 587.000)

20. Ebookers.nl (4,0%, 514.000)

Bron: Multiscope (www.multiscope.nl)

Meer informatie:
www.inpakkenenwegwezen.nl


-----------


Noot voor de redactie (