Nu ook Chatten met Korrelatie via vernieuwde website

28.06.2007 / 09:40 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Stichting korrelatie

Stichting korrelatie

PERSBERICHT

Chatten met Korrelatie via vernieuwde website

Utrecht - Stichting Korrelatie heeft sinds vandaag een nieuwe website en breidt daarmee definitief de contactmogelijkheden uit. Mensen kunnen Stichting Korrelatie bellen en mailen en de website raadplegen. Vanaf 28 juni is het ook mogelijk via de website te chatten en 1 op 1 advies te krijgen van een psycholoog, pedagoog of maatschappelijk werker.

Toegankelijkere site
Op de nieuwe website van Stichting Korrelatie is de informatie die zij biedt, overzichtelijker bijeengezet. Daarbij is vooral gekeken naar gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid. Directeur Leida van den Berg over de uitgangspunten: 'Bij het ontwikkelen van de nieuwe website stond voorop dat mensen snel de juiste informatie moeten kunnen vinden, en dat binnen een aantrekkelijke omgeving.'

Chat-functie definitief
Ook meldt Stichting Korrelatie dat de chat-functie nu definitief toegevoegd is als nieuw medium. De resultaten uit de voorafgaande pilot zijn hiervoor mede aanleiding geweest. Deze pilot bevestigde eerdere onderzoeksresultaten:

- Chatters ervaren het als een voordeel dat zij in alle rust en wanneer het hen uitkomt hun probleem kunnen beschrijven.


- Door middel van chat bereikt Korrelatie een jongere doelgroep; vooral vrouwen jonger dan 35 jaar maken gebruik van de chat-functie.


- De doelgroep die gebruik maakt van chat komt vaker terug bij Korrelatie.


- Chatters kunnen zich beter concentreren en beter hun gevoelens verwoorden.


- Chatters ervaren nog meer anonimiteit en stellen zich daardoor meer open.

Mensen kunnen elke werkdag tussen 9.00 en 17.00 uur chatten met een hulpverlener van Stichting Korrelatie via www.korrelatie.nl. De chat-sessies zijn vertrouwelijk en duren gemiddeld 30 minuten.

Profiel Stichting Korrelatie
Stichting Korrelatie vervult In Nederland al ruim 40 jaar een belangrijke rol in psychosociale hulpverlening. De dienstverlening van Korrelatie onderscheidt zich ondermeer door de toegankelijkheid en de kwaliteit van de hulpverlening. Gemiddeld heeft 70% van onze cliënten voldoende aan het advies van Korrelatie om de regie (weer) in eigen hand te nemen bij de oplossing van hun probleem. De medewerkers van Korrelatie zijn professionals met een relevante academische of HBO opleiding. Onder hen bevinden zich (bedrijfs-) maatschappelijk werkers, psychologen, pedagogen en verpleegkundigen. Zij begeleiden cliënten via telefoon, e-mail of chat.