Logo maakt keuze voor tandvriendelijk snoepgoed eenvoudig
KNOKKE-HEIST, 20070627 -- Logo maakt keuze voor tandvriendelijk snoepgoed eenvoudig. De Zwitserse non-profit organisatie Toothfriendly International presenteert nu ook in België het Happy Tooth logo. Deze vrolijke witte tand onder een beschermende paraplu toont in een oogopslag of snoepgoed tandvriendelijk is. Het logo biedt houvast aan consument, tandarts en producent.
Het Happy Tooth logo geeft aan dat snoepgoed is goedgekeurd door een onafhankelijk en gecertificeerd onderzoeksinstituut en daarmee gegarandeerd minder schadelijk is voor de tanden. De lachende tand is bruikbaar voor productetiketten, advertenties en andere vormen van consumentenvoorlichting.
Wereldwijd hebben inmiddels 60 fabrikanten van snoep, kauwgom, chocolade, waterijs en/of kauwvitamines toestemming gekregen om het Happy Tooth logo te gebruiken. De goedgekeurde producten bevatten suikervervangers als isomalt, maltitol, sorbitol en xylitol. Tijdens en na consumptie ervan daalt de pH in de mond niet verder dan tot 5,7. In België is het logo te vinden op producten van onder meer Mentos, Läkerol en Fruittella en Unda.
De Zwitserse non-profit organisatie Toothfriendly International wordt geleid door professionals uit de tandartsenwereld en viert dit jaar haar 25-jarig bestaan. Uitgangspunt is de wereldwijde aanpak van tandcariës met voorlichting over tandhygiëne en tandvriendelijke eetgewoonten.
Meer informatie: www.toothfriendly.org en kies de gewenste taal.
textburo