Ingezonden persbericht


Persbericht

27 juni, 2007

SPSS breidt nationaal en internationaal uit

~ Nieuwe functie Jurriaan Krielaart en aanstelling Herro Zoutendijk bij SPSS Benelux ~

Door de groei die SPSS Inc., wereldwijd leverancier van predictive analytics software, doormaakt voert het bedrijf een aantal managementveranderingen door. Zo zijn Jurriaan Krielaart als Alliance Manager Noord-Europa en Herro Zoutendijk als Account Executive Retail & Industry aangesteld bij SPSS Benelux.

Daarnaast is Alex Kormushoff benoemd tot Senior Vice President Field Operations wereldwijd. In deze functie rapporteert hij aan president en CEO, Jack Noonan. Ook Rich Holada rapporteert in zijn nieuwe functie als Senior Vice President Technology aan Noonan. Alex Kormushoff heeft dertig jaar ervaring in de technische markt en is in 2005 in dienst getreden bij SPSS als CEO voor BroadVision. Holada heeft twintig jaar ervaring in de technologie-industrie. Hij is afkomstig van Oracle waar hij vice-president Industry Development was.

Jurriaan Krielaart werkt al ruim acht jaar bij SPSS Benelux. Tijdens zijn loopbaan bij SPSS heeft hij verschillende functies bekleed binnen de sales-afdeling, waarvan de laatste jaren als Account Executive voor een aantal strategische accounts. Herro Zoutendijk heeft zo'n twintig jaar ervaring in Finance, Logistics en IT en werkte voor zijn aanstelling bij SPSS Benelux als Business Development Manager bij Hyperion. Daar was hij onder andere verantwoordelijk voor de sales-activiteiten van de Services organisatie. Verder heeft hij tijdens zijn loopbaan het management gevoerd over Ridit Software B.V., een Nederlandse ERP-leverancier dat thans onderdeel is van ISM B.V. Ridit was gespecialiseerd in oplossingen voor bedrijven met productie en/of onderhoud als kernactiviteit en logistieke processen voor webshops.

(256 woorden)

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com http://www.spss.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com