Rotterdamse studenten gaan `uit hun stekker' met Rabobank
ROTTERDAM, 20070627 -- Voor Rabobank Rotterdam ontwikkelde TPO Studios de campagne 'Ga uit je stekker', gericht op Rotterdamse studenten. Doelgroep van de campagne: jongeren (allochtoon en autochtoon) die in Rotterdam gaan studeren.
Doel van de campagne: jongeren (allochtoon en autochtoon) die in Rotterdam gaan studeren aan de universiteit of bij een hogeschool een Rabo Studentenrekening laten openen bij Rabobank Rotterdam.
Gegeven de appreciatie voor een gimmick/give away binnen deze doelgroep speelt een solar charger - een apparaat waarmee je door middel van zonne-energie bijvoorbeeld je mobiele telefoon kunt opladen - een prominente rol.
Afgezien van de zaken die al gesponsord worden (Eurekaweek, studentenverenigingen e.d.) wil Rabobank Rotterdam in de actieperiode (juni/juli/augustus/september) verschillende middelen inzetten om de doelgroep te bewegen een Rabo Studentenrekening te openen. TPO Studios ontwikkelde een thematisch website, www.gauitjestekker.nl, banners voor links vanaf studentenportals en ondersteunende advertenties. Om uit te delen tijdens de introductieweken werden flyers en buttons ontwikkeld.
Ingezonden persbericht