Boerderij.nl gaat boer betalen als stukjesschrijver


Nieuwe interactieve website voor Boerderij

DOETINCHEM, 20070626 -- Boerderij.nl is helemaal vernieuwd en voldoet aan de eisen van een moderne super community. De site beleeft vandaag een relaunch.

Www.boerderij.nl heeft een aantal grote veranderingen ondergaan. Boeren kunnen op alle berichten, foto's, video's en dossiers reageren en kunnen ook zelf content aanleveren. Stukjesschrijvers die de homepage halen, worden gehonoreerd met ¤15,-. Hoofdredacteur Marcel Henst: "We willen het begrip user generated content serieus nemen en dat ook aan de boeren laten zien. Wie ons van nieuws, foto's, video's en hyperlinks voorziet - en dat goed doet - gaan we betalen. We nemen burgerjournalistiek serieus."

Er is nog meer aan de site veranderd. Was er eerst geen nieuws op Boerderij.nl, nu worden alle doelgroepen van minuut tot minuut op de hoogte gehouden. Dit is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen de redacties van Boerderij en Agrarisch Dagblad. Headlines van www.agd.nl worden ook uitgeleverd op www.boerderij.nl. De landbouwredacties publiceren hun nieuws op beide sites.
Belangrijk aan de vernieuwde site zijn de diepe dossiers. Deze zijn gemaakt voor boeren die op zoek zijn naar vaktechnische informatie, die vaak praktisch van aard is.
Boerderij.nl werkt verder met de unieke zoekmachine Zibbsearch.com van Reed Business, die relevante landbouwresultaten oplevert.

Het Agrarisch Dagblad presenteerde ruim drie weken geleden met www.agd.nl eveneens een nieuwe website die interactiever is en daardoor levendiger voor de doelgroep. De koppeling naar de printversie krijgt gestalte door deze online aan de abonnees beschikbaar te stellen. Bovendien kunnen de bezoekers deelnemen aan discussies, forums, peilingen en weblogs, foto's insturen en reageren op artikelen. Door het nieuws per sector te rangschikken en het aantal sectoren uit te breiden naar acht, is www.agd.nl een brede portal geworden voor agrarisch Nederland, inclusief de agribusiness en bewoners van het platteland.

Marcel Henst, content director bij Reed Business: "Boerderij staat als weekblad al jarenlang dicht bij de boeren met goede vakinformatie. Deze vernieuwde site vult die unieke positie aan, doordat we boeren sterk bij ons journalistieke werk gaan betrekken. Ze kunnen zelf berichten en foto's posten en op alles reageren. En met www.agd.nl hebben we nu de snelste nieuwsbron in de land- en tuinbouw. Met deze nieuwe site borduren we verder op de ijzersterke en gezaghebbende positie die de krant Agrarisch Dagblad al heeft in de land- en tuinbouw."

Reed Business is de Nederlandse tak van Reed Elseviers uitgeefdivisie op het gebied van vakinformatie. Met bekende uitgaven en diensten voor vele markten en doelgroepen. Zowel in print als online zijn de producten van Reed Business marktleidend.





Ingezonden persbericht