Gemeente Vlist


---

VDD

Vlist maakt werk van dienstverlening via internet

Vlist verbetert haar digitale dienstverlening. Op 1 januari 2008 opent de gemeente een volledig nieuwe website. Klanten kunnen vanaf dat moment diverse producten digitaal aanvragen en betalen. Burgemeester Aaltina Evenhuis zette op dinsdag 26 juni haar handtekening onder een overeenkomst met leverancier GemeenteWeb.

Internet kan ervoor zorgen dat de klanten van de gemeente niet gebonden zijn aan de kantoortijden. De gemeentelijke balie de Frontoffice kan daardoor 7 keer 24 uur bereikbaar zijn voor informatie-uitwisseling en transacties. Vlist heeft aan het begin van volgend jaar een overzichtelijke website waar inwoners producten en diensten kunnen afnemen. Verder biedt de site inzicht in alle informatie die over hen bij de gemeente bekend is.

Burgemeester Evenhuis ondertekent de overeenkomst met GemeenteWeb.

Eerste doel: een volledig vernieuwde internetsite per 1 januari 2008.

Internet wordt een steeds belangrijker gemeentelijk transactie- en communicatiekanaal, maar dit betekent niet dat andere kanalen als telefoon en balie verdwijnen. De gemeente zorgt ervoor dat dienstverlening en communicatie mogelijk is via alle kanalen. De keuze om gebruik te maken van internet of om te bellen dan wel langs te komen op het gemeentekantoor is aan de klant zelf. Het verbeteren van de digitale dienstverlening gaat stap voor stap, via een groeimodel. In de komende jaren komen steeds meer producten via internet beschikbaar. Vlist sluit zoveel mogelijk aan bij landelijke standaarden en projecten van advies.overheid.nl zoals samenwerkende catalogi, decentrale regelgeving en bekendmakingen.

www.gemeenteweb.nl

www.advies.overheid.nl


---

| |