Gemeente Vlist
---
VDD
Vlist maakt werk van dienstverlening via internet
Vlist verbetert haar digitale dienstverlening. Op 1 januari 2008 opent
de gemeente een volledig nieuwe website. Klanten kunnen vanaf dat
moment diverse producten digitaal aanvragen en betalen. Burgemeester
Aaltina Evenhuis zette op dinsdag 26 juni haar handtekening onder een
overeenkomst met leverancier GemeenteWeb.
Internet kan ervoor zorgen dat de klanten van de gemeente niet
gebonden zijn aan de kantoortijden. De gemeentelijke balie de
Frontoffice kan daardoor 7 keer 24 uur bereikbaar zijn voor
informatie-uitwisseling en transacties. Vlist heeft aan het begin van
volgend jaar een overzichtelijke website waar inwoners producten en
diensten kunnen afnemen. Verder biedt de site inzicht in alle
informatie die over hen bij de gemeente bekend is.
Burgemeester Evenhuis ondertekent de overeenkomst met GemeenteWeb.
Eerste doel: een volledig vernieuwde internetsite per 1 januari 2008.
Internet wordt een steeds belangrijker gemeentelijk transactie- en
communicatiekanaal, maar dit betekent niet dat andere kanalen als
telefoon en balie verdwijnen. De gemeente zorgt ervoor dat
dienstverlening en communicatie mogelijk is via alle kanalen. De keuze
om gebruik te maken van internet of om te bellen dan wel langs te
komen op het gemeentekantoor is aan de klant zelf.
Het verbeteren van de digitale dienstverlening gaat stap voor stap,
via een groeimodel. In de komende jaren komen steeds meer producten
via internet beschikbaar. Vlist sluit zoveel mogelijk aan bij
landelijke standaarden en projecten van advies.overheid.nl zoals
samenwerkende catalogi, decentrale regelgeving en bekendmakingen.
www.gemeenteweb.nl
www.advies.overheid.nl
---
| |