Gemeente Heemskerk
dinsdag, 26 juni 2007
Heemskerk opent snelloket
HEEMSKERK - De gemeente Heemskerk wil graag de dienstverlening aan
de burgers verbeteren. Daarom heeft de gemeente Heemskerk als proef
een snelloket geopend voor het afhalen van rijbewijzen en
reisdocumenten. Dit betekent dat mensen niet meer in de rij hoeven
te staan bij de balie van Samenleving en zorg (het voormalige
burgerzaken), maar bij het snelloket terecht kunnen voor het
ophalen van deze documenten. Het nieuwe snelloket is ondergebracht
in de centrale hal van het gemeentehuis. Na twee maanden wordt de
proef geëvalueerd en wordt gekeken of het snelloket wordt
voortgezet.
Het scherm van het klantgeleidingssysteem
Het scherm van het klantgeleidingssysteem
Rijbewijs en reisdocumenten aanvragen
Voor de aanvraag van de rijbewijzen en reisdocumenten moeten mensen
nog wel naar de balie van Samenleving en zorg. Het ophalen kan
vervolgens via het snelloket.
Als mensen het gemeentehuis binnenkomen, melden zij zich bij de
receptie. De baliemedewerkster vraagt waarmee zij van dienst kan zijn.
Afhankelijk van de dienst krijgt de bezoeker een nummertje van het
klantgeleidingssysteem en verwijst de baliemedewerkster door naar de
juiste wachtruimte of contactpersoon. In de wachtruimte van de balies
die gebruikmaken van het klantgeleidingssysteem verschijnt het nummer
van de volgende klant op het scherm.
---