Subaru


SUBARU BENELUX

Onderzoeken in zowel Duitsland (AutoMarxX) als Zweden

SUBARU INTERNATIONAAL KOPLOPER IN KLANTENTEVREDENHEID!

Hoofddorp, 26 juni 2007

Subaru-rijders zijn en blijven de meest tevreden automobilisten van álle merken! Dat is eerder deze maand wederom overtuigend bewezen door zowel het Duitse AutoMarxX-onderzoek als door een enquête onder 6.000 Zweedse autobezitters. In beide gevallen kan gesproken worden van eclatante successen voor Subaru.

AutoMarxX Duitsland

In het tweejaarlijkse AutoMarxX-onderzoek, uitgevoerd door de Fachhochschule Gelsenkirchen en de ADAC, behaalde Subaru een indrukwekkend resultaat. Dit lag overigens geheel in lijn met de resultaten van vorig jaar. Subaru won dit maal de algemene categorie `Klantentevredenheid', ruim vóór Toyota en Honda. In de categorie `Tevredenheid over de merkdealer' was Subaru eveneens onverslaanbaar. In de categorie `Tevredenheid over het product' eindige Subaru nipt als tweede, pal achter Porsche.

ADAC, Duitsland

Ook uit de pechstatistieken van de Duitse automobilistenclub ADAC komt het hoge kwaliteitsniveau van de Subaru-producten tot uiting. Qua laagste pechgevoeligheid noteerde Subaru een prachtige tweede plaats achter Mini en vóór Daihatsu. En dat was allerminst toeval, gezien het feit dat Subaru in de voorgaande evaluatie van pechgevallen ook al als tweede eindigde, achter Porsche en vóór Toyota.

Enquête Zweden

Dit jaar werd Subaru voor het eerst betrokken in een grootscheepse, jaarlijkse enquête onder 6.000 Zweedse bezitters van auto's uit de periode 2000-2006. Hen werd via 150 vragen gevraagd naar hun oordeel over hun auto, de dealer en de loyaliteit jegens hun automerk. De hieruit voortgekomen AutoIndex 2007 spreekt boekdelen: Subaru komt hierin naar voren als het merk met verreweg de hoogste klantentevredenheid. De plaatsen twee en drie waren voor respectievelijk BMW en Toyota.

De extreem hoge klantentevredenheidsscores die Subaru keer op keer óók in Nederland realiseert, vormt de kroon op het werk van alle Subaru-medewerkers en de Subaru-dealers. Zij vormen immers de spil waar het gaat om het bereiken van de spreekwoordelijke betrouwbaarheid van alle Subaru-producten. Want betrouwbaarheid zorgt voor tevredenheid, en tevredenheid zorgt voor succes. Nu en in de toekomst!