Subaru
SUBARU BENELUX
Onderzoeken in zowel Duitsland (AutoMarxX) als Zweden
SUBARU INTERNATIONAAL KOPLOPER IN KLANTENTEVREDENHEID!
Hoofddorp, 26 juni 2007
Subaru-rijders zijn en blijven de meest tevreden automobilisten van
álle merken! Dat is eerder deze maand wederom overtuigend bewezen door
zowel het Duitse AutoMarxX-onderzoek als door een enquête onder 6.000
Zweedse autobezitters. In beide gevallen kan gesproken worden van
eclatante successen voor Subaru.
AutoMarxX Duitsland
In het tweejaarlijkse AutoMarxX-onderzoek, uitgevoerd door de
Fachhochschule Gelsenkirchen en de ADAC, behaalde Subaru een
indrukwekkend resultaat. Dit lag overigens geheel in lijn met de
resultaten van vorig jaar. Subaru won dit maal de algemene categorie
`Klantentevredenheid', ruim vóór Toyota en Honda. In de categorie
`Tevredenheid over de merkdealer' was Subaru eveneens onverslaanbaar.
In de categorie `Tevredenheid over het product' eindige Subaru nipt
als tweede, pal achter Porsche.
ADAC, Duitsland
Ook uit de pechstatistieken van de Duitse automobilistenclub ADAC komt
het hoge kwaliteitsniveau van de Subaru-producten tot uiting. Qua
laagste pechgevoeligheid noteerde Subaru een prachtige tweede plaats
achter Mini en vóór Daihatsu. En dat was allerminst toeval, gezien het
feit dat Subaru in de voorgaande evaluatie van pechgevallen ook al als
tweede eindigde, achter Porsche en vóór Toyota.
Enquête Zweden
Dit jaar werd Subaru voor het eerst betrokken in een grootscheepse,
jaarlijkse enquête onder 6.000 Zweedse bezitters van auto's uit de
periode 2000-2006. Hen werd via 150 vragen gevraagd naar hun oordeel
over hun auto, de dealer en de loyaliteit jegens hun automerk. De
hieruit voortgekomen AutoIndex 2007 spreekt boekdelen: Subaru komt
hierin naar voren als het merk met verreweg de hoogste
klantentevredenheid. De plaatsen twee en drie waren voor
respectievelijk BMW en Toyota.
De extreem hoge klantentevredenheidsscores die Subaru keer op keer óók
in Nederland realiseert, vormt de kroon op het werk van alle
Subaru-medewerkers en de Subaru-dealers. Zij vormen immers de spil
waar het gaat om het bereiken van de spreekwoordelijke betrouwbaarheid
van alle Subaru-producten. Want betrouwbaarheid zorgt voor
tevredenheid, en tevredenheid zorgt voor succes. Nu en in de toekomst!