AKO wint Hans de Jager Award 2006
AMSTERDAM, 20070625 -- Retailorganisatie AKO zal op dinsdag 3 juli 2007 de Hans de Jager Award 2006 in ontvangst nemen. De uitreiking van deze prijs is een initiatief van D.O.e.N. (Directe Opvang en Nazorg).
AKO heeft de award gewonnen omdat de organisatie zich in 2006 heeft onderscheiden ten opzichte van andere organisaties voor wat betreft de betrokkenheid bij slachtoffers van calamiteiten. AKO vindt het belangrijk dat medewerkers die slachtoffer zijn geworden van een schokkende gebeurtenis, goed en professioneel worden opgevangen en begeleid. Deze deskundige opvang is door AKO uitbesteed aan D.O.e.N.
Roland van Geest, directeur AKO: `We zijn verheugd dat het belang dat AKO hecht aan het bieden van professionele hulp en de nazorg voor de medewerkers wordt erkend.'
De gewonnen award bestaat uit een `brok' kristalglas met op de achtergrond een afbeelding van Hans de Jager, een inscriptie en een oorkonde.
De award is vernoemd naar Hans de Jager. Hij was één van de eerste hulpverleners die werd aangesteld na de oprichting van D.O.e.N. Hans de Jager is op 30 juli 2000 overleden.
AKO B.V. is in Nederland met 100 leeswinkels en circa 800 medewerkers de grootste filiaalorganisatie op het gebied van de verkoop van tijdschriften, kranten en boeken. U vindt de AKO winkels door héél Nederland op high-traffic locaties zoals het NS station en op de luchthavens Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam Airport alsmede op toonaangevende A1 locaties in de belangrijkste winkelstraten van Nederland. De internetwinkel www.ako.nl is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar en heeft een boekenaanbod van wel 180.000 titels.
Binnen de AKO formule staat lezen centraal. Naast boeken, tijdschriften, kranten en strips biedt AKO een breed scala aan papier & schrijfwaren, wenskaarten en gemaksartikelen zoals tabak, zoetwaren, frisdrank en loterijen. Naast de winkels onder eigen naam exploiteert AKO sinds 2007 óók de 16 Bruna stationswinkels. AKO B.V. maakt onderdeel uit van het Audax mediaconcern.