Persbericht
25 juni, 2007
AD NieuwsMedia BV zet SPSS-software in voor betere inzage in klantbehoefte
~ Predictive Analytics software van SPSS zorgt voor juiste benadering doelgroep ~
AD NieuwsMedia BV, een joint venture van PCM Uitgevers en Koninklijke Wegener NV, zet Predictive Analytics van SPSS in om klanten nog beter van dienst te zijn en doelgroepen duidelijker te identificeren. Het AD is het op een na grootste dagblad in Nederland en wordt dagelijks door ruim 1,6 miljoen mensen gelezen.
De implementatie van de SPSS-software is per maart 2007 van start gegaan en zal eind juli worden afgerond. De voorspellende marketingsoftware van SPSS biedt AD NieuwsMedia BV een oplossing om onder bestaande klanten betere doelgroepselecties te ontwikkelen voor de afzet van additionele diensten. Daarnaast helpt de software AD-klanten op het juiste tijdstip en via het juiste kanaal te benaderen met een gericht voorstel.
Didier Nieuwenhuis van Client Value Lab - gespecialiseerd in het verhogen van klantwaarde door intelligent met klantcontacten om te gaan - leidt het CRM-project waar de SPSS-implementatie deel van uit maakt. "Ik ben blij dat AD voor SPSS heeft gekozen en ben ervan overtuigd dat de implementatie voorspoedig zal verlopen", zegt Nieuwenhuis. "We verwachten met deze software ruim 20% hoger rendement op onze te campagnes te realiseren", aldus Michael Kastelijns, manager Direct Sales & Loyalty AD NieuwsMedia BV.
"Ons doel is voortdurend onze processen te verbeteren en ervoor te zorgen dat onze klanten altijd op de best mogelijke dienstverlening kunnen rekenen. We gaan dan ook met de software van SPSS onze outbound marketingcampagnes optimaliseren", zegt Frank van der Spek, Information Manager bij AD NieuwsMedia BV. "Op deze manier kunnen we onze huidige klanten nog beter van dienst zijn en dit zal leiden tot groter klantbehoud en uiteraard hogere klanttevredenheid. Onze klanten zullen in de toekomst alleen nog met gerichte aanbiedingen via het kanaal van hun voorkeur benaderd worden en ondervinden daar het voordeel van."
(314 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie:
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com
Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com