Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

TietoEnator benoemt André Vink tot Directeur van divisie Digital Self Service

Expert ziet toenemende vraag naar Self Service-oplossingen

Amersfoort, 25 juni 2007 ­ TietoEnator, expert in het optimaliseren van klantcontacten van grote ondernemingen, heeft André Vink (39) benoemd tot directeur van de nieuwe divisie Digital Self Service, die zich bezig houdt met oplossingen op het gebied van self service.

TietoEnator ziet dat de consument steeds meer invloed krijgt. Bedrijven die inzetten op traditionele manieren van klantbediening verliezen de aansluiting op de markt. Virtuele werelden, de uitwisseling van muziek en films, en internetbankieren: uit alle ontwikkelingen blijkt dat de gebruiker het heft steeds meer in eigen handen neemt. De consument verwacht vanuit zijn ervaringen met websites als Google, Amazon en oplossingen als internetbankieren hetzelfde gebruiksgemak nu ook van andere online winkels, telecomaanbieders, de publieke sector en in hun dagelijkse werk.

Vink
André Vink wordt verantwoordelijk voor de divisie
Digital Self Service. Vink was voor zijn komst naar TietoEnator werkzaam als senior manager
Information Services bij het kredietinformatiebureau van Experian Nederland. Vink was hiervoor
werkzaam als manager Financial Services bij
Wehkamp, commercieel- en projectmanager bij
Atos Origin en marketingmanager bij ABN AMRO.
Daarnaast heeft Vink diverse advies- en
commissiefuncties bekleed, waaronder
commissievoorzitter bij Thuiswinkel.org.

Vink zegt: "Uit onderzoek blijkt dat in 2010
95 procent van de transactionele klantcontacten via self service zal verlopen. Klanten bepalen zelf wanneer en waar zij hun zaken regelen. Bedrijven moeten daartoe hun selfservicekanalen optimaliseren. TietoEnator heeft wereldwijd veel kennis en ervaring op dit gebied en deze expertise wordt nu naar Nederland gebracht."

Op dit moment telt de Digital Self Service-divisie tien medewerkers. "Eind dit jaar hopen we het team te hebben uitgebreid tot vijfentwintig medewerkers", zegt Vink.

Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) is expert op het gebied van het optimaliseren van klantcontacten van grote ondernemingen. TietoEnator DI verzorgt de optimale inrichting van contactcenters, crm en selfservice en stroomlijnt die met de achterliggende bedrijfsprocessen. Diensten omvatten advies en ontwikkeling; implementatie; beheer; en ondersteuning van klantcontactoplossingen. Tot de klanten van TietoEnator DI Nederland behoren grote financiële instellingen, telecomaanbieders, energiemaatschappijen en overheidsinstellingen.

PublieksWerk / TietoEnator 1/2

PERSBERICHT

De Nederlandse vestiging is in 1993 opgericht en gevestigd in Amersfoort. Het hoofdkantoor van TietoEnator bevindt zich in Finland. Hier bevindt zich ook het pan-Europese expertisecentrum, waar TietoEnator DI haar kennis en ervaring op het gebied van contactcenters, crm en selfservice bundelt. Het bedrijf telt wereldwijd 15.000 medewerkers en behaalde in 2006 een netto omzet van ruim 1,6 miljard euro. Meer informatie is te vinden op www.tietoenator.nl.