Week van het Water kick off in Scheveningen

21.06.2007 / 14:52 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Vewin

Vewin

http://www.vewin.nl

Persuitnodiging

Week van het Water: WATER BEWEEGT JE
Message in a bottle op het strand van Scheveningen

Op maandagmiddag 25 juni is op het strand van Scheveningen de start van de Week van het Water. Deze promotieweek van het Nederlandse drinkwater uit de kraan wordt georganiseerd door de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin. De Week van het Water heeft dit jaar als thema Water beweegt je. Samen met de campagne 30minutenbewegen van het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) geven kinderen deze middag invulling aan de voor een gezonde leefstijl belangrijke elementen water en bewegen. Zo neemt Paul Rosenmöller een passende message in a bottle in ontvangst.

Message in a bottle
Met een message in a bottle symboliseert een grote groep basisschoolkinderen uit Den Haag op maandagmiddag 25 juni de boodschap Water beweegt je. Paul Rosenmöller (voorzitter Convenant overgewicht), Clémence Ross (directeur NISB) en Jan Hendrikx (Vewin-voorzitter) zijn deze middag aanwezig om die boodschap kracht bij zetten. De presentatie van het evenement - dat plaatsvindt bij het Brunotti Beach House in Scheveningen - is in handen van School tv-weekjournaal presentator Jurre Bosman.

Wanneer: Maandag 25 juni 2007
Tijdstip: 14.00 - 15.00u
Waar: Bij het Brunotti Beach House, Strandweg 2, 2586 JP in Scheveningen Programma:

- Opening Jurre Bosman (School tv-weekjournaal)

- Kinderen vinden Message in a bottle

- Paul Rosenmöller leest boodschap voor

- Kinderen verbeelden water en bewegen

- Bijdrage Clémence Ross (NISB) en Jan Hendrikx (Vewin)
- Toost

De Week van het Water
Sinds 2005 organiseren de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin (Vereniging van waterbedrijven in Nederland) de Week van het Water. Tijdens deze week staat ons drinkwater uit de kraan, dat voor iedereen zo vanzelfsprekend is, in de schijnwerpers. Dit jaar vindt de Week van het Water plaats van 23 juni t/m 1 juli. Het evenement op maandag 25 juni bij het Brunotti Beach House in Scheveningen is een belangrijk moment in deze week.

Het Nederlandse kraanwater behoort tot het beste ter wereld. Jaarlijks produceren de Nederlandse drinkwaterbedrijven 1,2 miljard m3 zuiver en betrouwbaar drinkwater. Het is het meest gecontroleerde levensmiddel dat we kennen. Nederland loopt met haar zuiveringstechnieken wereldwijd voorop en deelt deze kennis en ervaring met landen waar de kwaliteit van drinkwater niet voldoet. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Nederlandse consument vertrouwen en interesse heeft in drinkwater, maar over betrekkelijk weinig kennis beschikt. Dat is de reden dat de Nederlandse waterbedrijven en Vewin tijdens deze Week van het Water stil willen staan bij dit product

30 minuten bewegen
Bijna de helft van de Nederlanders beweegt nog steeds niet voldoende. Daarom voert het Nederlands instituut voor Sport en Bewegen (NISB) de campagne 30minutenbewegen. Bewegen is fijn, je voelt je fitter, je ontmoet (nieuwe) mensen en het heeft een ontspannende werking. Iedereen zou eigenlijk vijf dagen in de week 30 minuten moeten bewegen. Kinderen zelfs elke dag 60 minuten. Door dagelijks te bewegen vermindert de kans op hart- en vaatziekten, verschillende soorten van kanker, chronische aandoeningen en diabetes. Het Nederlands instituut voor Sport en Bewegen (NISB) is als landelijk kennis- en innovatie-instituut goed op de hoogte van trends en ontwikkelingen op het gebied van sport en bewegen.

Voor meer informatie over de Week van het Water zie www.weekvanhetwater.nl Voor meer informatie over Vewin zie www.vewin.nl.
Meer informatie over 30minutenbewegen kunt u vinden op www.30minutenbewegen.nl of www.NISB.nl.


- Noot voor de redactie (