Week van het Water kick off in Scheveningen
21.06.2007 / 14:52 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Vewin
Vewin
http://www.vewin.nl
Persuitnodiging
Week van het Water: WATER BEWEEGT JE
Message in a bottle op het strand van Scheveningen
Op maandagmiddag 25 juni is op het strand van Scheveningen de start van de Week van het
Water. Deze promotieweek van het Nederlandse drinkwater uit de kraan wordt georganiseerd
door de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin. De Week van het Water heeft dit jaar
als thema Water beweegt je. Samen met de campagne 30minutenbewegen van het Nederlands
Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) geven kinderen deze middag invulling aan de voor
een gezonde leefstijl belangrijke elementen water en bewegen. Zo neemt Paul
Rosenmöller een passende message in a bottle in ontvangst.
Message in a bottle
Met een message in a bottle symboliseert een grote groep basisschoolkinderen uit Den Haag
op maandagmiddag 25 juni de boodschap Water beweegt je. Paul Rosenmöller (voorzitter
Convenant overgewicht), Clémence Ross (directeur NISB) en Jan Hendrikx
(Vewin-voorzitter) zijn deze middag aanwezig om die boodschap kracht bij zetten. De
presentatie van het evenement - dat plaatsvindt bij het Brunotti Beach House in
Scheveningen - is in handen van School tv-weekjournaal presentator Jurre Bosman.
Wanneer: Maandag 25 juni 2007
Tijdstip: 14.00 - 15.00u
Waar: Bij het Brunotti Beach House, Strandweg 2, 2586 JP in Scheveningen
Programma:
- Opening Jurre Bosman (School tv-weekjournaal)
- Kinderen vinden Message in a bottle
- Paul Rosenmöller leest boodschap voor
- Kinderen verbeelden water en bewegen
- Bijdrage Clémence Ross (NISB) en Jan Hendrikx (Vewin)
- Toost
De Week van het Water
Sinds 2005 organiseren de Nederlandse drinkwaterbedrijven en Vewin (Vereniging van
waterbedrijven in Nederland) de Week van het Water. Tijdens deze week staat ons
drinkwater uit de kraan, dat voor iedereen zo vanzelfsprekend is, in de schijnwerpers.
Dit jaar vindt de Week van het Water plaats van 23 juni t/m 1 juli. Het evenement op
maandag 25 juni bij het Brunotti Beach House in Scheveningen is een belangrijk moment in
deze week.
Het Nederlandse kraanwater behoort tot het beste ter wereld. Jaarlijks produceren de
Nederlandse drinkwaterbedrijven 1,2 miljard m3 zuiver en betrouwbaar drinkwater. Het is
het meest gecontroleerde levensmiddel dat we kennen. Nederland loopt met haar
zuiveringstechnieken wereldwijd voorop en deelt deze kennis en ervaring met landen waar
de kwaliteit van drinkwater niet voldoet. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Nederlandse
consument vertrouwen en interesse heeft in drinkwater, maar over betrekkelijk weinig
kennis beschikt. Dat is de reden dat de Nederlandse waterbedrijven en Vewin tijdens deze
Week van het Water stil willen staan bij dit product
30 minuten bewegen
Bijna de helft van de Nederlanders beweegt nog steeds niet voldoende. Daarom voert het
Nederlands instituut voor Sport en Bewegen (NISB) de campagne 30minutenbewegen. Bewegen
is fijn, je voelt je fitter, je ontmoet (nieuwe) mensen en het heeft een ontspannende
werking. Iedereen zou eigenlijk vijf dagen in de week 30 minuten moeten bewegen. Kinderen
zelfs elke dag 60 minuten. Door dagelijks te bewegen vermindert de kans op hart- en
vaatziekten, verschillende soorten van kanker, chronische aandoeningen en diabetes. Het
Nederlands instituut voor Sport en Bewegen (NISB) is als landelijk kennis- en
innovatie-instituut goed op de hoogte van trends en ontwikkelingen op het gebied van
sport en bewegen.
Voor meer informatie over de Week van het Water zie www.weekvanhetwater.nl
Voor meer informatie over Vewin zie www.vewin.nl.
Meer informatie over 30minutenbewegen kunt u vinden op www.30minutenbewegen.nl of
www.NISB.nl.
- Noot voor de redactie (