Ingezonden persbericht
Persbericht
Den Haag, 21 juni 2007
Yfke Sturm collecteert op Second Life voor het Rode Kruis
Holland's Next Top Collectant boegbeeld campagne
Op maandag 25 juni geeft topmodel en ambassadeur van het Nederlandse Rode Kruis, Yfke Sturm, het startschot voor de collecte op Second Life. Sturm doet dit tijdens een persconferentie in deze virtuele wereld. Sturm fungeert als Holland's Next Top Collectant op Second Life. Het is voor het eerst dat een goed doel op deze manier geld inzamelt.
Second Life is een virtuele wereld waarin personen, avatars, naar eigen inzicht vorm en inhoud kunnen geven aan een virtueel leven. Het Nederlandse Rode Kruis staat midden in de maatschappij en vindt dat zij niet mag ontbreken op Second Life. Onderzoekers en studenten van de Vrije Universiteit in Amsterdam hebben de organisatie ondersteund bij het mogelijk maken van deze virtuele collecte.
Naast de activiteiten op Second Life heeft Sturm de hoofdrol in de campagne van het Rode Kruis, waarin collecteren op een verrassende manier wordt gepresenteerd. De aandacht gaat niet naar het doel waaraan het opgehaalde geld wordt besteed, maar naar Holland's Next Top Collectant. In de commercial worden de collectanten van het Rode Kruis klaargestoomd door het topmodel om te collecteren.
De collecteweek van het Nederlandse Rode Kruis is van zondag 24 tot en met zaterdag 30 juni 2007 plaats. In deze week zullen ongeveer 20.000 vrijwilligers van het Rode Kruis langs de deuren gaan met een collectebus.
Noot voor de redactie/