Talpa TV B.V.
Laren, 24 juni 2007
RUIM 3,4 MILJOEN KIJKERS ZIEN JONG ORANJE EUROPEES KAMPIOEN WORDEN OP TIEN
Gisterenavond zagen op Tien gemiddeld maar liefst 2.886.000 kijkers (6+, SKO) Jong Oranje Europees kampioen worden. Op het hoogtepunt tegen het einde van de wedstrijd zagen ruim 3,4 miljoen (6+) kijkers de talenten van Foppe de Haan de titel van vorig jaar prolongeren.
Ook het nagenieten en de feestvreugde in 'Na De Wedstrijden' werd erg goed bekeken met gemiddeld bijna 1 miljoen kijkers (965.000, 6+). Tien sloot de zaterdagavond dan ook onbetwist af als marktleider met een marktaandeel van 30,4% (20-49).
Tien
Televisiezender Tien maakt deel uit van Talpa TV, onderdeel van Talpa Media Holding. Tien is in augustus 2005 begonnen met uitzenden, toen nog onder de naam Talpa. Tien is een moderne en vooruitstrevende zender met voornamelijk Nederlands product die zich onderscheidt met veel kwalitatief hoogwaardige amusementsprogramma's, dramaseries en topvoetbal. Dankzij tal van crossmediale activiteiten geeft Tien een extra dimensie aan televisie als medium.