Ingezonden persbericht

8 december 2006
---

OLS Nederweert 2007: 'Um' neet te misse!

Vanavond, vrijdag 8 december 2006, heeft in het OLS CentrUM aan de Hulsenweg in Nederweert de "Kickoff" van de verschillende activiteiten in het kader van het Nederweerter OLS 2007 plaatsgevonden. Op 1 juli 2007 vindt in Nederweert het OLS plaats.

Tijdens deze 'Kickoff' is het OLS CentrUM aan de Hulsenweg in Nederweert, beschikbaar gesteld door ETF, officieel in gebruik genomen.
Na het welkomstwoord en een korte presentatie over de voortgang van de organisatie van het OLS door Bèr Moonen, voorzitter van de Stichting OLS Nederweert 2007, werd het programma van het OLS bekend gemaakt. Vervolgens onthulden de heren Evers, burgemeester van Nederweert, Koppens, directeur ETF en Reijnders, voorzitter van organiserende Schutterij Sint Antonius (en vicevoorzitter van de Stichting OLS Nederweert 2007) het motto: 'Um' neet te misse!

Overzicht evenementen OLS 2007
In onderstaand overzicht treft u de tot nu toe geplande activiteiten aan op weg naar het OLS 2007 op 1 juli a.s.
|Datum                |Evenement                           |
|8-12-2006            |Kickoff                             |
|8-2-2007             |Loting volgorde optocht             |
|22-6-2007            |Kinjer OLS                          |
|23-6-2007            |Sponsor OLS                         |
|29-6-2007            |Feestavond met Rowwen Hèze          |
|30-6-2007            |Eucharistieviering                  |
|1-7-2007             |Officiële opening OLS 2007          |
|3-7-2007             |Vrijwilligersavond                  |
|7-7-2007             |Kavelen                             |

"Um" neet te misse!
"Um" neet te misse, dat is het gloednieuwe motto van het OLS 2007. Een motto dat kort en krachtig is, "lekker bekt", uitnodigend is en dat de lading goed dekt.

L.E. Willems - Brusselaars uit Weert, de winnaar van de uitgeschreven prijsvraag, kreeg vrijdagavond na de bekendmaking van het motto twee tribunekaarten en een lekkere fles wijn uitgereikt.

Het logo
Een logo met een lang verhaal om de symboliek te verklaren mist zijn doel.
Wat de ontwerper, Henk Baetsen, het eerst opviel bij het OLS is de entree in de vorm van een kasteelpoort. Dat heeft hij vertaald in een kleurrijk 'heraldisch' wapen waarbij de verschillende elementen verder voor zich spreken. Deze keer geen buksen en schietbomen die de boventoon voeren, maar een kleurige entree die als het ware uitnodigt om het OLS met de vele schutters in al zijn pracht en praal te bezoeken.
Het gras met de loodproppen staat eigenlijk los van het logo. Het is, in combinatie met het logo, bedoeld als kapstok voor verschillende te ontwerpen uitingen. Wat overigens met een leuke knipoog ook weer heel goed aansluit op het motto. Een motto met een tig-dubbele bodem dat straks sterk werkt in verschillende andere promotiemiddelen.

____________