Vitamine G: Gamen is goed! en E-sportbond bundelen krachten
22.06.2007 / 15:33 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Juniorsenior
Juniorsenior
De Nederlandse Electronic Sport Bond en de Vitamine G: Gamen is goed campagne van NVPI
Interactief kondigen vandaag hun samenwerking aan.
De E-sportbond en de NVPI Interactief delen dezelfde doelstellingen: het vergroten van
kennis over gamen in het algemeen en de positieve effecten in het bijzonder. De
E-sportbond gaat de boodschap Vitamine G: Gamen is goed! actief uitdragen en verder
bewijzen binnen haar verschillende activiteiten.
Mission Olympic, The City
Een eerste stap is hierbij de samenwerking binnen Mission Olympic, The City. Dit
initiatief heeft als doel jongeren in contact te brengen met bewegende sporten. De
E-sportbond participeert al vanaf begin 2007 in Mission Olympic. Om jongeren in heel
Nederland in contact te brengen met lokale sportactiviteiten is de City ontwikkeld. Dit
is een mobiele sportstad die door heel Nederland reist en alle steden omtovert tot een
grote Olympische sportstad. De E-sportbond motiveert jongeren middels games om ook echte
sporten te spelen. Wat je leert in een game, is nog leuker op het echte speelveld! Vanaf
nu worden de activiteiten samen met de NVPI Interactief uitgevoerd onder de vlag:
Vitamine G: Gamen is Goed!.
Positief
Wouter Rutten van de NVPI Interactief: Het actief gamen op Mission Olympic, The City is
een duidelijk voorbeeld van hoe gamen een stimulerende en positieve bijdrage kan leveren
aan de bekendheid en de beleving van een sport. Het voornemen is om met de E-sportbond in
meer projecten te participeren, waarbij het bekend maken van de positieve effecten van
gamen een centrale rol speelt.
Over de kerntaak van de E-sportbond zegt Stefan Gerts, commercieel manager:
We richten ons op het wegnemen van vooroordelen en de erkenning van gamen als leuke en
gevarieerde activiteit. Hierin delen wij de boodschap: Vitamine G: Gamen is Goed! van de
NVPI Interactief volledig. We zijn daarom erg blij met de samenwerking. De beste manier
van informeren is door mensen zelf in contact te brengen met gamen en ze de positieve
effecten van gamen te laten ervaren. Dit betekent dat wij regelmatig op tournee gaan door
het land. Mission Olympic, The City is daarvan een goed voorbeeld. Meer informatie:
www.missionolympic.nl.
Einde persbericht
---
Voor meer informatie neemt u contact op met Sanne
van den Aakster van JuniorSenior.
JuniorSenior PressDpt
Tel: (+31) 020 53 53 453 (algemeen), 06-543 715 04 (mobiel)
E-mail: sanne@jr-sr.com