Gemeente Tiel
Tiel onderzoekt klanttevredenheid Werk en Inkomen
Zijn de klanten van de afdeling Werk en Inkomen van de gemeente Tiel
tevreden over de dienstverlening? Om deze vraag te kunnen beantwoorden
heeft de afdeling Werk en Inkomen een klanttevredenheidsonderzoek
uitgevoerd onder haar klanten uit de gemeenten Neerijnen,
Neder-Betuwe, Tiel en West Maas en Waal.
Van de ruim 1600 klanten van de afdeling Werk en Inkomen hebben 553
klanten de vragenlijst ingevuld (34%). Het merendeel van de
respondenten is tevreden met de dienstverlening. Er wordt op goede
wijze hulp geboden, medewerkers komen hun afspraken na en er is
gelegenheid voor klanten om hun eigen verhaal te doen.
De helft van de respondenten waardeert de (telefonische)
bereikbaarheid als goed tot uitstekend, een kleine 20% is hier minder
te spreken over. Op vragen over privacy in de wachtruimte van
Beursplein Rivierenland geeft 36% van de respondenten aan deze goed
tot uitstekend te vinden, 23% waardeert dit als matig/slecht. Het
merendeel van de respondenten geeft aan tevreden te zijn over de
voorlichting. Uit het onderzoek blijkt verder dat een tamelijk grote
groep respondenten het invullen van formulieren als moeilijk ervaart.
Naar aanleiding van het onderzoek én vanuit een algemeen streven om
voortdurend de dienstverlening te verbeteren zijn een aantal
aandachtspunten geformuleerd. De afdeling Werk en Inkomen werkt de
komende maanden aan de telefonische bereikbaarheid, de mogelijkheden
om een afspraak te maken, de privacy in de wachtruimtes van Beursplein
Rivierenland en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van
formulieren.
Lees meer informatie over de afdeling Werk en Inkomen.
stuur naar een bekende stuur naar een bekende Laatst bijgewerkt: 21
juni 2007