GMI benoemt Michael Brochu tot nieuwe CEO


Ervaren technologie directeur en ex-Loudeye president en CEO aangenomen om GMI's visie op online marktonderzoek wereldwijd te implementeren

'S HERTOGENBOSCH, 20070621 -- GMI (Global Market Insite, Inc.), wereldwijd leverancier van market intelligence oplossingen, heeft eerder deze week aangekondigd dat per direct de heer Michael A. Brochu door de board of directors is benoemd tot de nieuwe CEO van de organisatie. Brochu heeft 20 jaar ervaring op senior management niveau waaronder een aantal directeursposities in groeiende technologie, software en digitale amusement organisaties als Loudeye, Primus Knowledge Solutions en Sierra On-Line.

Als president en CEO van Loudeye, een organisatie uit Seattle, Washington VS en beurs genoteerde organisatie (NASDAQ: LOUD) was de heer Brochu verantwoordelijk voor een omzetgroei van bijna 90% per jaar en bereidde hij de organisatie voor op overname door Nokia in oktober 2006. Tijdens zijn tweejarige werkzaamheden bij Loudeye zorgde de heer Brochu voor implementatie van een systeem van strategie, business, operationele en financiële zekerheid waardoor de uitzonderlijke groei van digitale downloads beter kon worden bestuurd. Hij ontwikkelde strategische samenwerkingsverbanden met de grootste spelers uit de branche, waaronder Nokia, Microsoft, MSN, MTV, Target, O2 en Cingular Wireless. Tevens verstevigde hij de relatie met (content) leveranciers waaronder de belangrijkste muziek labels als Sony, Universal, Warner en EMI.

"Door de aanstelling van Mike Brochu als CEO heeft er binnen het management van GMI een belangrijke verrijking plaatsgevonden. Brochu is een succesvolle, ervaren en zeer capabele manager waarvan we verwachten dat hij GMI, met een groei van meer dan 2000% over de laatste 5 jaar, verder kan laten groeien in de marktonderzoek branche," legt Enrique Godreau III, voorzitter van GMI's board of directors, uit. "ESOMAR, de wereldwijde marktonderzoek associatie, voorspelt dat online onderzoek in de komende jaren voor een revolutie in de marktonderzoekbranche zal zorgen."

"Online marktonderzoek is de groeimarkt voor de toekomst, en als de huidige marktleider zal GMI voorop blijven lopen bij het ontwikkelen van nieuwe technologische concepten," zegt Mike Brochu. "Ik ben erg blij dat ik deel uit ga maken van het GMI team."

Brochu bekleedt momenteel posities in de board of directors van ATG, Emphysis Medical Management, en hij heeft zitting in het adviserende orgaan van venture capital organisatie Voyager Capital, net als GMI gevestigd in Seattle. Voyager Capital is één van GMI's eerste investeerders.

Over GMI
GMI (Global Market Insite, Inc.) is het enige bedrijf dat uitgebreide geïntegreerde oplossingen biedt waarmee marktonderzoekbureaus en marktonderzoekafdelingen van grote ondernemingen marktinformatie kunnen vergaren vanuit de hele wereld. GMI biedt een van 's werelds grootste, internationale panels, met meer dan 6 miljoen panelleden in 200 landen. Daarnaast biedt GMI software tools waarmee men onderzoeksprojecten tijdens het hele traject kan beheren en automatiseren, sterke real-time oplossingen voor de verwerking van enterprise feedback en continu beschikbare servicebureaudiensten ter ondersteuning van marktonderzoekprojecten. GMI werd opgericht in 1999 en heeft naast het hoofdkantoor in Seattle, Washington, kantoren in vijf verschillende werelddelen. In 2006 werd GMI 93ste in Magazine's Inc. 500, 4de in Deloitte's Technology Fast 50 voor de staat Washington en 105de in Deloitte's Technology Fast 500 voor Noord Amerika. Meer informatie is beschikbaar op www.gmi-mr.com.





GMI (Global Market Insite, Inc.)