Blinker als beste uit de bus
Onderzoek naar communicatie van e-mail marketing service providers
ZOETERMEER, 20070621 -- Blinker scoort het hoogst in de communicatie en omgang met prospects, zo blijkt uit een onderzoek onder tien e-mail marketing service providers. Onder pseudoniem ontvingen de bedrijven een aanvraag voor een brochure over hun diensten. Blinker onderscheidde zich onder meer door snel en inhoudelijk relevant te reageren.
De e-mailmarketingbedrijven (Blinker, Yourzine, Webpower, E-mark, Veritate, Reddion, Rapid Sugar, E-village, Em@ilco en Mister Mail) werden begin dit jaar onbewust onderworpen aan een kleinschalig onderzoek door e-mail marketing adviseur Bas ter Burg. Ter Burg onderzocht hun service op een objectieve manier door via het contactformulier op de website een brochure ter informatie aan te vragen. Zaterdag 16 juni publiceerde Ter Burg de resultaten op Marketingfacts waarin hij Blinker als beste noemde. `De mail was zeer verzorgd, ging duidelijk in op mijn vraag, was niet overdadig en bevatte duidelijke bijlagen'.
Snelheid en relevantie
Criteria waarop de beoordeling berustten waren onder andere snelheid van reactie en inhoudelijke relevantie. Zo bleek slechts de helft van de bedrijven antwoord te geven op de gestelde vraag. Daarbij verzuimde nog eens de helft van de bedrijven de e-mail duidelijk af te sluiten. Paul Neuteboom, commercieel directeur Blinker: `Eigenlijk vinden we het vanzelfsprekend dat je als organisatie snel en adequaat reageert op aanvragen. Het onderzoek geeft aan dat Blinker goed omgaat met informatieaanvragen van prospects en daar zijn we best trots op. Maar het geeft ons ook een extra stimulans om onze service verder te optimaliseren. Verder zouden we het interessant vinden als er een inhoudelijk onderzoek zou worden gedaan naar de verschillende applicaties. We hopen dan net zo goed uit de bus te komen!'
Blinker
Blinker is als toonaangevende e-mail marketing service provider actief voor meer dan 500 organisaties in Nederland en daarbuiten. De onderneming ondersteunt hen met MailPlus, een webbased e-mail marketingoplossing waarmee uiteenlopende gebruikers zeer eenvoudig en professioneel communiceren via e-mail. Blinker werkt onder andere voor: Casema, Vereniging Eigen Huis, Dixons, Astma Fonds, Sanoma Uitgevers, NTI, Intres, gemeente Den Haag, Hasbro, Politie Drenthe en Inspectie Verkeer & Waterstaat.
Blinker