Telegraaf Media Groep

21 jun 2007

Sp!ts neemt Carp over

BasisMedia B.V. (uitgever van Sp!ts) en Aromedia (uitgever van o.a. Sum en Carp) hebben overeenstemming bereikt over de overname van Carp per 1 juli 2007. Carp krijgt hiermee een aandeelhouder met een sterke positie onder starters en young professionals. Voor BasisMedia B.V. betekent de overname een belangrijke stap in het uitbouwen van de pijler 'Carrière'.

Carp bestaat uit een magazine (controlled circulation, tweewekelijkse oplage 135.000 exemplaren) voor hoogopgeleide professionals tot 37 jaar in combinatie met een website, nieuwsbrief, event en persoonlijke emailservice. Via deze combinatie informeert Carp de doelgroep over alle zaken op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, carrièreplanning en persoonlijke ontwikkeling.

Alle medewerkers van Carp 15 personen (13,92 fte) komen bij BasisMedia B.V. in dienst.

Marc Roos, directeur van BasisMedia B.V., geeft aan dat Carp past binnen de strategie van BasisMedia B.V. "Eén van de inhoudelijke pijlers van Sp!ts is 'Carrière'. We bieden lezers en adverteerders op dat vlak nu reeds een multimediaal platform. Naast een snel groeiend segment personeelsadvertenties in de krant ontplooien we tal van activiteiten gericht op beroepskeuze, opleidingskeuze en carrière. Dit doen we via ons eigen bereik van de krant, internet en mobiel en via onze deelnemingen in Smart Events B.V. (Sp!ts CareerEvent en Sp!ts Masterbeurs) en InfoPinnacle B.V. (scholieren.tv en yourfuture.tv). De overname van Carp verstevigt deze positie zowel in print, online als op het gebied van events."

"Wij zijn er trots op dat wij er in moeilijke tijden in geslaagd zijn, een voor het medialandschap waardevolle titel als Carp staande te houden en in bereik zelfs hebben doen groeien. Voor Carp betekent de overname dat de ambitieuze plannen die na de recente restyling zijn ingezet, nu versneld kunnen worden uitgevoerd", aldus Rikstus Oosterhuis, directeur Aromedia. "Carp en Sp!ts zullen beide profiteren van deze overname. Met Carp tezamen verstevigt Sp!ts haar positie in dit segment, terwijl wij ons nu met onze andere titels, waaronder Sum en Student Select, volledig kunnen richten op de groeiende markt voor starters op HBO- en WO-niveau."