Productschap Margarine
Home
21.06.2007
Verantwoord Frituren binnenkort op de gevel
Iedere deelnemer van de campagne Verantwoord Frituren ontvangt
binnenkort een gepersonaliseerd gevelschildje met daarop het logo, ten
teken dat hij op een verantwoorde wijze frituurt.
Een gevelbordje geeft aan dat Verantwoord Frituren niet meer weg te
denken is. Niet uit de fastfoodbranche, maar ook niet uit het
straatbeeld. Inmiddels frituurt meer dan de helft van alle
cafetaria-ondernemers verantwoord in vloeibaar frituurvet.
Het gevelbordje is alleen geldig als ook de bijbehorende deursticker
met jaartal zichtbaar is. Net als in eerdere jaren zullen
steekproefsgewijs controles uitgevoerd worden om te kijken of het
gevelschildje zijn geldigheid kan behouden.
De campagne, een initiatief van Koninklijk Horeca Nederland en
Voorlichtingsbureau MVO, wil het gebruik van vloeibaar frituurvet
bevorderen bij fastfoodzaken en cafetarias.
Vorig jaar is uit onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit
gebleken dat 50% van de fastfoodondernemers vloeibaar frituurvet
gebruikt. Nu de aanvangsdoelstelling hiermee behaald is, gaat de
campagne de tweede fase in met een nieuwe doelstelling: eind 2010
gebruikt 75% van de fastfoodondernemers vloeibaar frituurvet.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jolanda van Roon, tel.
070-3195171, e-mail roon@mvo.nl.