MediaPlaza


Seminar: HR Marketing
Datum: Donderdag 21 juni
Locatie: Media Plaza, Utrecht
Prijs: 499 Euro (Excl. BTW)

Interne en externe arbeidsmarketing- hoe wordt uw organisatie 'employer of choice'?
De economie trekt aan en het aantal werkzaamheden neemt steeds meer toe. Een goede ontwikkeling die extra werkzaamheden en creativiteit vergt van bedrijven. Hoe kunt u ervoor zorgen dat er voldoende capaciteit is om al het werk gedaan te krijgen? Bij veel bedrijven is recruitment een van de speerpunten van dit jaar. Er worden allerlei ludieke wervingsacties bedacht om nieuw talent voor zich te winnen. Maar heeft u er weleens aan gedacht om te investeren in bestaand talent, zodat het aantrekken van nieuwe professionals ook daadwerkelijk een aanvulling zijn en geen vervanging van uw personeel?

Medewerkers zijn ambassadeurs van uw organisatie Voor het succesvol positioneren van uw organisatie als 'een merk' op de arbeidsmarkt is het vooral belangrijk om een goed en consequent personeelsbeleid te voeren. Dit kan als eerste door een goede werkgever te zijn. En goed is niet altijd het hoogste salaris, maar er zijn ook veel andere aspecten die een rol spelen zoals vrijheid, respect, flexibiliteit, etc. Zonder een management dat een goed personeelsbeleid wil voeren, bereik je dit nooit. In principe is elke (oud-) medewerker een ambassadeur van uw organisatie. Hier werkt het net als bij klanten, een klant met goede en prettige ervaringen (werknemer) vertelt zijn bevindingen door aan een aantal personen. Een slechte ervaring van een medewerker of klant daarentegen wordt aan tien keer zo veel mensen verteld. Kortom, medewerkers die het bedrijf als 'goede werkgever' hebben ervaren zijn ook na hun vertrek ambassadeurs van uw organisatie.

De organisatie positioneren als merk
Hoe zorgt u ervoor dat de markt weet dat u een goede dienstverlener én een goede werkgever bent? In ieder geval is ernaar handelen een eerste stap. U kunt ook marketingcommunicatiemiddelen inzetten om ervoor te zorgen dat uw organisatie als 'merk' in de markt wordt gepositioneerd. Met dit merk kunt u gericht uw doelgroepen bereiken. Op deze manier zal het werven van kandidaten anders werken. Professionals houden ontwikkelingen van uw bedrijf nauwlettend in de gaten. Als de organisatie in het nieuws komt werkt dit meestal positief voor het bedrijfsimago. Kandidaten willen graag bij u komen werken omdat u naast een goede dienstverlener ook het medewerkerbeleid goed op orde heeft. Welke marketing methoden kan HR inzetten en wat zijn hiermee de ervaringen?

Het seminar 'Arbeidsmarketing' gaat dieper in op welke marketinginstrumenten u kunt inzetten om uw organisatie beter bij de doelgroep onder de aandacht te krijgen. Maar ook interne marketing voor uw bestaande medewerkers en klanten komt uitgebreid aan de orde. Voorbeelden die zich in de praktijk reeds hebben bewezen zullen de revue passeren. En er zijn voldoende interactiemogelijkheden om dieper in te gaan op uw specifieke vragen.

Doelgroep
De doelgroep van het seminar 'Arbeidsmarketing - klant of medewerker' is:

- Human Resources Managers en professionals
- Werving en Selectie managers en professionals
- Recruiters

- Arbeidsmarktcommunicatie hoofden en medewerkers
- HR adviseurs

Leerdoelen
Na het bijwonen van dit seminar bent u:

- Geïnformeerd over de wensen en behoeften van medewerkers anno 2007;
- Geïnformeerd over hoe u een 'employer of choice' wordt;
- Op de hoogte welke marketinginstrumenten u intern kunt inzetten om uw missie breed in de organisatie te dragen;

- Geïnformeerd over hoe u van uw medewerkers (interne klanten) ambassadeurs van uw organisatie maakt;

- Geïnformeerd welke marketinginstrumenten en -kanalen u kunt inzetten om uw niche doelgroep te bereiken.

De exacte invulling van het programma wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.

Voor vragen, suggesties en opmerkingen kunt u terecht bij Lisette Martens lisette.martens@mediaplaza.nl
inschrijven

Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze pagina

> SESSIE ONLINE

____________ ____________ ____________ Log in op sessie online > BOOKMARKS
Media partner:
BusinessNet Utrecht P O Actueel

CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical & Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.