-------------------------------------------------------------------------- Dexia Ticket Shop : een uniek concept in de banksector dankzij de oplossing 1-2-3 Self-Ticketing van Zetes FasTrace --------------------------------------------------------------------------Brussel, 06/20/2007
· Een nieuwe service in de selfserviceruimtes van Dexia Bank in België voor aankoop, betaling en afdrukken van toegangstickets voor festivals, evenementen of pretparken
· Een service gebaseerd op de oplossing 1-2-3 Self-Ticketing ("Tick it, Pay it, Print it") en de diensten van Zetes FasTrace, lid van de Zetes Groep, specialist in elektronische ticketing
· 1-2-3 Self-Ticketing : een innoverende, eenvoudige en voordelige oplossing voor kopers, organisatoren en netwerken van bankagentschappen of andere organisaties in Europa die zich richten tot specifieke doelgroepen
Sinds begin deze maand hebben de klanten van Dexia Bank de mogelijkheid om
op eenvoudige en voordelige wijze tickets te kopen voor diverse festivals,
evenementen of pretparken in België. Ze kunnen dat doen in de Self Service
Banking-ruimtes en via de bankautomaten van bijna 1.000 agentschappen van
Dexia Bank België die de service Dexia Ticket Shop ondersteunen. Deze
service is uniek in de Europese banksector en is het resultaat van een
nauwe samenwerking tussen Dexia Bank en Zetes FasTrace, lid van de Zetes
Groep (Euronext Brussels : ZTS), specialist in elektronische ticketing,
toegangscontrole en follow-up van bezoekers.
Dexia Ticket Shop biedt tal van voordelen aan de cliënten van de bank,
zoals :
- beschikbaarheid : een duizendtal verkooppunten die 18 tot 24 u beschikbaar zijn;
- gebruiksgemak : met zijn debetkaart zoekt de cliënt de lijst van evenementen, maakt zijn keuze, bestelt het aantal tickets, voert zijn PIN-code in voor de betaling en ontvangt zijn gedrukte tickets van de automaat;
- snelheid : onmiddellijk afdrukken van het ticket, geen wachtrij aan de voorverkoop of kassa's, geen wachttijd voor de verzending van het ticket;
- veiligheid : onmiddellijk bevestigde bestelling, uniek en beveiligd ticket met streepjescode voor de toegangscontrole aan de ingang;
- voordelige prijs : voorkeurtarieven bedongen door de bank, besparing op de kosten van het ticket, minimale reserveringskosten.
"Met deze nieuwe service hoeft men niet meer in de rij te staan om zijn
ticket te kopen in de voorverkoop of de dag van het optreden zelf, laat
staan riskeren dat het ticket niet aankomt als men het online bestelt",
zegt Sonia Bourgeois, marketing manager van Axion, de club van jonge
cliënten van Dexia Bank, die betrokken is bij het project Dexia Ticket Shop
en overigens opgetogen is over de samenwerking tussen Dexia Bank en Zetes
FasTrace.
Als specialist in geautomatiseerd beheer en de automatische identificatie
van bezoekers aan allerlei evenementen (festivals, concerten, beurzen ,
enzovoorts) biedt Zetes FasTrace de organisatoren van deze evenementen een
breed aantal oplossingen en diensten aan in de vorm van soepele en
moduleerbare commerciële formules (zoals huur, verkoop, hosting en
prestaties).
Zeer veel organisatoren van evenementen en pretparken, zowel in België als
daarbuiten, hebben reeds een beroep gedaan op deze oplossingen en diensten,
waaronder reservering, betaling en ticketing via het internet, beveiligde
toegangscontrole en de follow-up en het databasebeheer van de bezoekers.
"Met 1-2-3 Self-Ticketing voegen wij een nieuwe dimensie toe aan ons
aanbod, namelijk de interfacing en directe integratie van onze oplossingen
en diensten met de banksector en de bancaire agentschappen", zegt Christian
de Decker, bestuurder van Zetes FasTrace. "Deze integratie biedt tal van
voordelen voor de gebruikers en cliënten van de bank, voor de organisatoren
van evenementen (bijkomend verkoopkanaal, geautomatiseerde betalingen, ?)
en voor de bank zelf: het is een dienst met toegevoegde waarde voor de
cliënten, het bevordert het imago en de diensten van bank bij doelgroepen
als jongeren, en dat alles door middel van een betrouwbare en veilige
oplossing die gemakkelijk integreerbaar is met de bestaande IT-omgeving."
Dexia Bank overweegt nu al om Dexia Ticket Shop toe te passen bij een
groter aantal culturele en sportieve evenementen, zowel in België als het
buitenland. In samenwerking met de internationale organisatie van de Zetes
Groep wil Zetes FasTrace zijn oplossingen en diensten 1-2-3 Self-Ticketing
ook commercialiseren in andere landen van Europa, in de banksector en
andere organisaties die zich richten tot specifieke doelgroepen, zoals de
grote distributieketens.
-------------------------------------------------------------------------- END --------------------------------------------------------------------------