Gemeente Zwolle

Meldingen binnen twee werkdagen afgehandeld


Datum uitgave: 06/19/2007

Zwollenaren die een melding doen bij de gemeente, kunnen er van op aan dat hun melding binnen twee werkdagen afgehandeld wordt. Deze garantie geldt voor alle meldingen in de openbare ruimte. Wanneer niet aan de garantie kan worden gedaan, ontvangt de melder hiervan tijdig bericht.

Zwollenaren die een melding doen bij de gemeente, kunnen er van op aan dat hun melding binnen twee werkdagen afgehandeld wordt. Deze garantie geldt voor alle meldingen in de openbare ruimte. Wanneer niet aan de garantie kan worden gedaan, ontvangt de melder hiervan tijdig bericht.

Meldingen in de openbare ruimte zijn bijvoorbeeld losliggende stoeptegels, kapotte lantaarnpalen of gemeentelijke prullenbakken die kapot zijn of in brand gestoken.

Een reden waarom niet aan de garantie kan worden voldaan, is bijvoorbeeld wanneer een melding dusdanig groot is, dat er een externe partij bij betrokken moet worden. Denk hierbij aan meerdere stoeptegels die in een straat losliggen. Hiervoor wordt vervolgens contact gezocht met een stratenmaker. In overleg wordt de melding dan afgehandeld.

Men kan een melding telefonisch doorgeven via de Servicelijn, telefoonnummer (038) 498 33 00 of via internet: servicelijn.wijkzaken@zwolle.nl

Dit is een actie in het kader van de campagne ´Dienstverlening is...´ . De gemeente Zwolle doet het op het gebied van dienstverlening best goed, maar het kan altijd beter. Daarom heeft zij voor de komende jaren verbeterpunten geformuleerd om haar dienstverlening richting haar klanten nog meer te verbeteren. Denk hierbij aan meer zaken doen via internet, waardoor u niet meer zo vaak de deur uit hoeft. Of producten aanbieden op makkelijk toegankelijke locaties, zoals een bibliotheek.

Verbetering van dienstverlening gaat niet in een keer, maar zal stapsgewijs plaatsvinden. Op de momenten dat producten en diensten toegankelijker of gemakkelijker zijn, zal dat onder de aandacht gebracht worden. Zwolle gaat voor goede, snelle, correcte en betrouwbare dienstverlening.

Bron: Communicatie
Datum van 19-06-2007 tot 18-07-2007