Gemeente wil garantie geven op het afhandelen van meldingen
Datum uitgave: 06/19/2007
Als het aan de gemeente Zwolle ligt komt er vanaf eind 2007 een
garantie voor het afhandelen van meldingen van inwoners van Zwolle De
gemeente onderzoekt op dit moment welke termijn daarvoor haalbaar is.
Het gaat om alle meldingen in de openbare ruimte.
Als het aan de gemeente Zwolle ligt komt er vanaf eind 2007 een
garantie voor het afhandelen van meldingen van inwoners van Zwolle De
gemeente onderzoekt op dit moment welke termijn daarvoor haalbaar is.
Het gaat om alle meldingen in de openbare ruimte.
Meldingen in de openbare ruimte zijn bijvoorbeeld losliggende
stoeptegels, kapotte lantaarnpalen of gemeentelijke prullenbakken die
kapot zijn of in brand gestoken. Maar ook b.v. meldingen over
graffiti, niet aangelijnde honden of verkeerd geparkeerde caravans.
De meeste meldingen kunnen binnen enkele dagen worden afgehandeld.
Soms duurt het langer, bijvoorbeeld omdat er een externe partij bij
betrokken moet worden. Denk hierbij aan meerdere stoeptegels die in
een straat losliggen. Hiervoor wordt vervolgens contact gezocht met
een stratenmaker. In overleg wordt de melding dan afgehandeld.
Men kan een melding telefonisch doorgeven via de Servicelijn,
telefoonnummer (038) 498 33 00 of via internet:
servicelijn.wijkzaken@zwolle.nl
Het onderzoek maakt onderdeel uit van de campagne `Dienstverlening
is..´ De gemeente Zwolle doet het op het gebied van dienstverlening
best goed, maar het kan altijd beter. Daarom heeft zij voor de komende
jaren verbeterpunten geformuleerd om haar dienstverlening richting
haar klanten nog meer te verbeteren. Denk hierbij aan meer zaken doen
via internet.
Verbetering van dienstverlening gaat niet in een keer, maar zal
stapsgewijs plaatsvinden. Op de momenten dat producten en diensten
toegankelijker of gemakkelijker zijn, wordt dat onder de aandacht
gebracht, Zwolle gaat voor goede, snelle, correcte en betrouwbare
dienstverlening.
Bron: Communicatie
Datum van 19-06-2007 tot 18-07-2007