Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Luxor Live Digitaal: Tussen de Steigers wint IJzeren Podiumdier
Voor het eerst genomineerd en meteen raak! Luxor Live, het nog dit jaar te
openen poppodium in Arnhem heeft de prijs in de categorie 'Beste
Marketingcampagne' gewonnen met 'Digitaal:Tussen de Steigers'. Het IJzeren
Podiumdier wordt ieder jaar uitgereikt door de Vereniging Nederlandse
Poppodia en Festivals (VNPF). Het beeld is vormgegeven door beeldend
kunstenaar Dea Mamuzic. Daarnaast ontving Luxor Live een cheque ter waarde
van 1500 euro in ontvangst, aangeboden door Bizon Buitenreclame.
Digitaal: Tussen de Steigers laat opnames zien van van Bettie Serveert,
Lavalu, Harries '89, Ravage, Dimami, André Manuel, Gem en Roosbeef (samen
met de bouwvakkers!) op en rondom de bouwplaats van Luxor. Het doel van de
campagne is om op originele wijze muziekliefhebbers, artiesten en toekomstig
publiek alvast warm te maken voor de komst van Luxor Live als breed
poppodium in Arnhem. Daarnaast wordt hiermee een begin gemaakt met het
digitale Luxor Live podium dat straks naast het live stage zal gaan bestaan.
De opnames van optredens zijn te zien op de website van Luxor Live en
diverse MySpace en YouTube sites van de artiesten zelf zodat de hele wereld
kan zien dat er in Arnhem iets moois staat te gebeuren.
De bij de VNPF aangesloten zalen en festivals kiezen de winnaars uit de
genomineerde vakgenoten. Een prijs vóór het vak en dóór het vak dus. Andere
prijzen gingen naar Paradiso (beste podium), London Calling (beste
festival), Robert Bangma van Vera (beste directeur) en Joey Ruchtie van
Rotown (beste programmeur).
Eind november wordt het pand opgeleverd en in december begint Luxor Live met
proefdraaien. Het grote openingsfeest staat gepland voor begin 2008.
Voor meer informatie, bezoek www.luxorlive.nl
---
_____