Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Luxor Live Digitaal: Tussen de Steigers wint IJzeren Podiumdier

Voor het eerst genomineerd en meteen raak! Luxor Live, het nog dit jaar te openen poppodium in Arnhem heeft de prijs in de categorie 'Beste Marketingcampagne' gewonnen met 'Digitaal:Tussen de Steigers'. Het IJzeren Podiumdier wordt ieder jaar uitgereikt door de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF). Het beeld is vormgegeven door beeldend kunstenaar Dea Mamuzic. Daarnaast ontving Luxor Live een cheque ter waarde van 1500 euro in ontvangst, aangeboden door Bizon Buitenreclame.

Digitaal: Tussen de Steigers laat opnames zien van van Bettie Serveert, Lavalu, Harries '89, Ravage, Dimami, André Manuel, Gem en Roosbeef (samen met de bouwvakkers!) op en rondom de bouwplaats van Luxor. Het doel van de campagne is om op originele wijze muziekliefhebbers, artiesten en toekomstig publiek alvast warm te maken voor de komst van Luxor Live als breed poppodium in Arnhem. Daarnaast wordt hiermee een begin gemaakt met het digitale Luxor Live podium dat straks naast het live stage zal gaan bestaan. De opnames van optredens zijn te zien op de website van Luxor Live en diverse MySpace en YouTube sites van de artiesten zelf zodat de hele wereld kan zien dat er in Arnhem iets moois staat te gebeuren.

De bij de VNPF aangesloten zalen en festivals kiezen de winnaars uit de genomineerde vakgenoten. Een prijs vóór het vak en dóór het vak dus. Andere prijzen gingen naar Paradiso (beste podium), London Calling (beste festival), Robert Bangma van Vera (beste directeur) en Joey Ruchtie van Rotown (beste programmeur).

Eind november wordt het pand opgeleverd en in december begint Luxor Live met proefdraaien. Het grote openingsfeest staat gepland voor begin 2008. Voor meer informatie, bezoek www.luxorlive.nl


---

_____