Beleef de Lente!-project van Vogelbescherming en Mobillion groot succes
Ede, 18 juni 2007 - Het Beleef de Lente!-project, waarbij vogelliefhebbers live in vogelnesten kunnen kijken en hun waarnemingen vervolgens op het forum kunnen bediscussiëren, blijkt een groot succes. De website
Naast de live-beelden en het forum-gedeelte, beschikt Beleefdelente.nl ook over een sectie hoogtepunten. Hier zijn vooral het leggen van de in totaal 22 eieren, het uitkomen daarvan en het voor de eerste keer uitvliegen van de jongen populair. De nachtelijke bezoekjes aan de nesten van niet altijd wenselijke diersoorten, worden ook veelvuldig bekeken en besproken. Deze laatste gebeurtenissen zijn soms zo heftig, dat er op andere webfora zelfs een discussie startte over het al dan niet toestaan van het tonen van dergelijke beelden.
Vogelbescherming Nederland wil met het crossmediale platform de natuur dichterbij brengen. De technische uitvoering lag in handen van web 2.0-specialist Mobillion. Het bedrijf gebruikt hiervoor zijn eigen BRIX-infrastructuur, waardoor de beelden van de webcams in de nesten live via internet zijn te volgen en bezoekers er direct over kunnen discussiëren.
"Het is altijd leuk wanneer een project als deze aanslaat bij het publiek. Bovendien krijgen we ook veel reacties uit de zakelijke wereld, die met dit project een mooi voorbeeld hebben gezien van hoe web 2.0-omgevingen zijn toe te passen", aldus Winhold Bartelink, Business Manager bij Mobillion. "De interactiviteit speelt een grote rol binnen web 2.0. Het forum gekoppeld aan de video-streams is daar een uitstekend voorbeeld van. De beelden zijn dan ook heel leuk en mooi om te zien. Bovendien ligt de bezoekersloyaliteit zeer hoog, waardoor de discussie erg levendig is."
Beleef de Lente! is mee te beleven via
Over Mobillion
Mobillion biedt diensten, producten en platformen voor de inrichting en het beheer van Web 2.0-toepassingen, waarmee consumenten online via internet en mobiel kunnen publiceren en communiceren. Centraal hierbij staan oplossingen op het gebied van online social networking, interactieve web-tv, broadband video en crossmediale entertainmentdiensten. Klanten van Mobillion zijn uitgeverijen (print en online), media- en content-eigenaren, telecombedrijven en marketingbureaus. Via zijn partnerkanaal bedient Mobillion organisaties die actief zijn op het gebied van reizen, onderwijs, financiële en publieke dienstverlening. Mobillion is op 1 januari 2000 opgericht en een volledige dochter van All Connected Media BV; een 100 procent deelneming van de Telegraaf Media Groep NV.