Ingezonden persbericht


Persbericht

Unit 4 Agresso introduceert nieuwe software voor asset maintenance en field services

~ Field Force integreert field services en asset maintenance in een best-of-breed product ~

Sliedrecht, 18 juni 2007 - Unit 4 Agresso introduceert een nieuwe software-oplossing die naadloos geïntegreerde functies voor field service management en asset maintenance bevat. De gecombineerde oplossing, Field Force genaamd, richt zich op service-organisaties die grotere materiële activa onderhouden en geconfronteerd worden met een grote hoeveelheid service verzoeken, zoals telecomproviders en energiebedrijven.

Deze organisaties waren voorheen genoodzaakt om te kiezen tussen drie onaantrekkelijke opties: de aankoop van individuele best-of-breed oplossingen en betalen voor dure en niet-flexibele integratie; de aankoop van een gecombineerde oplossing van een 'best-of-breed' provider op bepaald gebied die zwak is op een ander vlak; of alles proberen zelf te administreren met handmatige processen op meerdere gebieden.

Agresso Field Force richt zich op een marktsegment dat Unit 4 Agresso BLINCTM (Businesses Living IN Change) noemt. Deze organisaties maken constant veranderingen door die te maken hebben met snelle groei, reorganisaties, wet- en regelgeving en/of acquisities. Een fundamentele vereiste voor succes in deze markt is dat zakelijke systemen ook na implementatie flexibel zijn. Hieraan voldoet Agresso Field Force standaard al als onderdeel van de Agresso Business World-productlijn, een volledig geïntegreerde ERP (enterprise resource planning)-oplossing voor organisaties waarin de mens centraal staat.

"Field Force is de beste oplossing voor BLINC-organisaties die geen compromis kunnen maken tussen onderhoud van de fysieke activa en het managen van grootschalige service-opdrachten," aldus Ab van Marion, Chief Operating Officer van Unit 4 Agresso. "Deze aparte marktbehoeften werden in het verleden individueel prima vervuld, maar de connectie tussen de twee oplossingen was zwak. Waar de link wel sterker was, was het absoluut niet mogelijk op veranderingen te reageren zonder hoge IT-kosten en verstoringen in de organisatie."

Agresso Field Force heeft al voor de lancering lofbetuigingen ontvangen van diverse organisaties in de publieke en private sector in Scandinavië, die het systeem grondig hebben getest voorafgaand aan de wereldwijde lancering. Deze organisaties hebben nu al de volgende voordelen gerealiseerd:


* Hogere winst - tot 2-4%

* Facturatiecyclus na projectvoltooiing teruggebracht met 15 dagen
* De tijd die nodig is om orders te verwerken en af te handelen verminderd van soms wel 60 dagen naar een paar uur
* Orderverwerkingscapaciteit sterk verhoogd - tot 2000 orders per dag
* Verbeterde efficiëntie die zich uit in een productiviteitsverhoging van 10-15% voor technici, 25% voor service order management, 25% voor de (debiteuren)administratie en verbeterde financiële en rapportageprocessen
* Toegenomen loyaliteit en tevredenheid bij klanten, gekoppeld aan verbeterde responstijd - van dagen (soms zelfs weken) naar uren
* Verhoogd inzicht in trends en potentiële valkuilen, waardoor de organisaties pro-actief worden in plaats van reactief.

Alle bèta-organisaties hebben deze voordelen behaald in een wereld van reorganisaties, herstructureringen, nieuwe acquisities en onder continue druk van compliance.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Voorzien in meerdere bedrijfsbehoeften met één oplossing Agresso Field Force levert grootschalig mobiel field services management, onbeperkte variaties in contract- en servicemodel en een oplossing voor asset management en maintenance in een geïntegreerd, architecturaal raamwerk dat continue organisatieveranderingen ondersteunt. De belangrijkste componenten zijn:


* Pro-actieve, gecentraliseerde strategieën voor asset management en controle (preventie, voorspelbaarheid en betrouwbaarheid staan centraal)
* "Voorspelbaar" onderdelen- en voorraadbeheer
* Contractmanagement

* Field services (human capital) management
* Rapportage voor compliance met wet- en regelgeving, ook op het gebied van milieu
* Rapportage voor financiële compliance

* Rapportage en verwerking van tijd en facturen (varieert vaak per klant, afhankelijk van het contract)
* Analysemogelijkheden gericht op kostenverlaging, marge-optimalisatie of omzetgroei
* Analysemogelijkheden gericht op industry best practices (gedreven door klanttevredenheid)
* Best practice human capital management (resource deployment)
* Mobile workforce communications en management (tijdgevoelig en gericht op flexibiliteit)

Field Force speelt in op de uiteenlopende behoeften voortvloeiend uit de combinatie van grote projecten en asset management, met grote hoeveelheden kleine onderhouds- en servicebeurten.

Over Unit 4 Agresso
Unit 4 Agresso is een toonaangevende internationale producent van bedrijfssoftware voor dienstverlenende bedrijven en instellingen. Met vestigingen in 10 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada en verkoopactiviteiten in diverse andere landen werd in 2006 een omzet van ¤ 237 miljoen gerealiseerd. Het hoofdkantoor staat in Sliedrecht, Nederland. Ultimo 2006 had Unit 4 Agresso 2.760 medewerkers in dienst.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS Global Public Relations: Cathelijne van den Bosch/Yvonne van Bokhoven
Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Email: cathelijnev/yvonnev@lewispr.com
Web: www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com