Gemeente Enschede

Informatievoorziening gemeente Enschede afgelopen drie jaar verbeterd

Hoe denkt u over de informatievoorziening van de gemeente Enschede? Dat was de centrale vraag bij de tweede peiling `informatievoorziening gemeente Enschede', die in februari dit jaar is gehouden onder de leden van het Enschedepanel. De informatievoorziening van de gemeente Enschede voor de burgers wordt op alle aspecten beter beoordeeld dan in 2004.

Er zit een lichte stijgende lijn in de waardering van de informatievoorziening van de gemeente Enschede. Om op de hoogte te blijven van wat er zich afspeelt in de gemeente Enschede wordt, net als in 2004, vooral Dagblad Tubantia en de Huis aan Huis gebruikt. Net als in 2004 leest ook nu driekwart van het panel de Enschede Centraal. De hoge waardering voor de leesbaarheid van de redactionele pagina's is opvallend.

Het digitale loket en de website van de gemeente Enschede worden vaker geraadpleegt. Zinvolle aanvullingen op deze communicatiemiddelen zijn volgens het panel de kabelkrant en digitale nieuwsbrieven. De gemeentegids wordt iets minder gebruikt dan in 2004, maar is goed bekend en wordt goed gewaardeerd.

De gemeente Enschede vindt het belangrijk om de weten hoe de burgers uit de stad de informatievoorziening waarderen. Een belangrijke kernwaarde binnen de gemeente is transparantie. Laat zien waar je mee bezig bent, welke veranderingen er plaats vinden en geef inzicht in projecten en initiatieven. Aan de hand van de resultaten worden verbeterpunten geformuleerd. De gemeente luistert naar burgers en is strucureel bezig met ontwikkeling en verbetering.

Bijlage: onderzoeksrapportage

Bijlage(n)

Open 07-06-18_nieuwsbrief.pdf in nieuw window 07-06-18_nieuwsbrief.pdf

18 juni 2007