Informatievoorziening gemeente Enschede afgelopen drie jaar verbeterd
Hoe denkt u over de informatievoorziening van de gemeente Enschede?
Dat was de centrale vraag bij de tweede peiling `informatievoorziening
gemeente Enschede', die in februari dit jaar is gehouden onder de
leden van het Enschedepanel. De informatievoorziening van de gemeente
Enschede voor de burgers wordt op alle aspecten beter beoordeeld dan
in 2004.
Er zit een lichte stijgende lijn in de waardering van de
informatievoorziening van de gemeente Enschede. Om op de hoogte te
blijven van wat er zich afspeelt in de gemeente Enschede wordt, net
als in 2004, vooral Dagblad Tubantia en de Huis aan Huis gebruikt. Net
als in 2004 leest ook nu driekwart van het panel de Enschede Centraal.
De hoge waardering voor de leesbaarheid van de redactionele pagina's
is opvallend.
Het digitale loket en de website van de gemeente Enschede worden vaker
geraadpleegt. Zinvolle aanvullingen op deze communicatiemiddelen zijn
volgens het panel de kabelkrant en digitale nieuwsbrieven. De
gemeentegids wordt iets minder gebruikt dan in 2004, maar is goed
bekend en wordt goed gewaardeerd.
De gemeente Enschede vindt het belangrijk om de weten hoe de burgers
uit de stad de informatievoorziening waarderen. Een belangrijke
kernwaarde binnen de gemeente is transparantie. Laat zien waar je mee
bezig bent, welke veranderingen er plaats vinden en geef inzicht in
projecten en initiatieven. Aan de hand van de resultaten worden
verbeterpunten geformuleerd. De gemeente luistert naar burgers en is
strucureel bezig met ontwikkeling en verbetering.
Bijlage: onderzoeksrapportage
Bijlage(n)
Open 07-06-18_nieuwsbrief.pdf in nieuw window 07-06-18_nieuwsbrief.pdf
18 juni 2007
Gemeente Enschede