05.04.2007 / 12:45 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Cobra museum
Cobra museum
Amstelveen, 5 april 2007
De kunst van het verleiden
Hoe reclame je beweegt
Van 16 juni t/m 16 september 2007
Deze zomer is het Cobra Museum het podium van de reclame. In een uiterst verrassende en entertainende presentatie wordt het publiek meegevoerd in de veelzijdige wereld van de reclame. In deze belevenistentoonstelling over de kunst van het verleiden worden de nieuwste technieken ingezet om de bezoekers van de expositie in verleiding te brengen. Deze tentoonstelling voor jong en oud wordt samen met de 90 jarige VEA, de vereniging van communicatieadviesbureaus, georganiseerd.
Reclame-uitingen zijn creatief, artistiek en maken emoties in mensen los. Om deze redenen verdienen ze een plek in een museum, in het Cobra Museum te Amstelveen. Samen met Amsterdam, vormt Amstelveen het kloppende hart van de reclame-industrie.
De top uit het reclamevak zal deze interactieve tentoonstelling in samenspraak met het Cobra Museum ontwikkelen. Er wordt een keuze gemaakt uit het absoluut beste (prijswinnende) werk dat de branche in de afgelopen 10 tot 15 jaar heeft gemaakt. Belangrijke ingrediënten zijn: communicatie, design, innovatie, creativiteit en emotie.
Reclame kent subtiele verleidtechnieken en roept uiteenlopende reacties op. Iedereen ervaart reclame in de vorm van posters, advertenties, commercials, via internet en heeft er een mening over. Maar reclame is een kunst... de kunst van het verleiden.
Die kunst van het verleiden wordt met thema's uit de doeken gedaan in meerdere ruimtes. Elke ruimte vertegenwoordigt een gevoel, een emotie of een techniek. Het bezoekend publiek zal worden verleid: met een traan - met angst - fantasie - met beloning - met schoonheid - met nieuwsgierigheid en intelligentie.
Noot: informatie en beeldmateriaal zijn beschikbaar via Lieke Fijen, Cobra Museum, tel.
020 5475038 en l.fijen@cobra-museum.nl
Informatie m.b.t. de VEA is verkrijgbaar via Karin Muller, tel. 020 6425642 en muller@vea.nl
Noot: De VEA is de leidende vereniging van professionele communicatieadviesbureaus in Nederland. Als motor van de branche zet de VEA zich met Vuur, Elan en Ambitie in voor de verdere versterking van professionaliteit, creativiteit en effectiviteit in communicatie. Daarnaast behartigt zij de belangen van haar leden bij overheid, opdrachtgevers, media en toeleveranciers.
De aangesloten leden zijn afkomstig uit alle specialismen die het communicatievak tegenwoordig rijk is: design, branding, internet, direct marketing, sponsoring, brand activation, public relations, arbeidsmarkt communicatie, etc. De VEA maakt onderdeel uit van CMC, het Centrum voor Merk en Communicatie waarbinnen communicatieadviesbureaus en adverteerders samenwerken op het gebied van public affairs, kennis en evenementen.