Ingezonden persbericht
Persbericht
Datum: 11-6-2007
Aegis Media start Clay Amsterdam
Aegis Media is in Amsterdam het creative digital agency Clay Amsterdam gestart. Clay Amsterdam is een creatief bureau, waar activatie en binding van de doelgroep door en met merken centraal staat. Het bureau is opgezet naar voorbeeld van de internationaal gelauwerde Isobar zusterbureaus farfar (Zweden) en glue (UK). Het is voor het eerst dat door Aegis Media zelf een creatief bureau gestart wordt. Hiermee zet het van oorsprong puur op media gefocussed bedrijf de volgende stap in haar ontwikkeling naar een full service communicatienetwerk.
Clay Amsterdam staat onder leiding van managing director Brian Oostenbrink, hiervoor managing director van nomadic|nomadic (onderdeel van Web Power). Het creatieve team bestaat uit audiovisual director Boris Apituley (hiervoor CCCP), copywriters Maarten van Hooft (hiervoor TBK/G2) en Marthijn Klopper (ex-De Amsterdamse School) en art directors Dennis Hempelmann (hiervoor freelance) en Pierre van Veldhoven (ex-Tribal DDB). Account Manager Mandy Ladru komt van Ogilvy.
Clay Amsterdam zal komen te vallen onder Isobar Nederland, waar ook de bureaus Bookmark (interactive marketing/eCRM), iProspect (search) en Medialand.nl (online media) onderdeel van uitmaken. Isobar is het digitale netwerklabel van Aegis Media en is met maar liefst 90 kantoren in circa 40 landen het grootste full service digital marketing netwerk ter wereld.
Brian Hirman, CEO van Isobar Nederland: "Er is ruimte voor creatieve bureaus met een verfrissende en nieuwe kijk op het daadwerkelijk engagen van consumenten. Hiervoor moet je als bureau in staat zijn om concepten te kunnen bedenken én uitvoeren, waarbij 'traditionele' en digitale kanalen naadloos binnen één concept worden geïntegreerd. Er zijn veel bureaus die claimen dit te kunnen, maar slechts enkelen die dit echt waarmaken. Vandaar dat we gekozen hebben om geen bureau te acquireren, maar om Clay Amsterdam op te richten door zelf een groep mensen bij elkaar te brengen die gezamenlijk wél deze belofte kunnen waarmaken."
Arjan Pomper, CEO van Aegis Media Nederland: "De grote netwerkbureaus ontwikkelen zich onvoldoende in de digitale richting, terwijl adverteerders een steeds sterkere behoefte aan digitale marketing en communicatieoplossingen hebben. Internationaal hebben we gezien dat er door onze klanten erg goed gereageerd wordt op de toevoeging van creatieve diensten aan ons portfolio. Gezien de kwaliteit van de creatieven die we bij Clay Amsterdam hebben weten aan te trekken, zijn wij overtuigd van het toekomstige succes van ons nieuwe bureau.
---
Over Aegis Media
Onder Aegis Media vallen alle media activiteiten van de daaronder vallende brands als Carat, Vizeum, Isobar en Posterscope. Aegis Media is wereldwijd actief in bijna 150 steden verspreid over 85 landen. Aegis Media maakt naast onderzoeknetwerk Synovate onderdeel van Aegis plc.
Over Isobar
Isobar is het digitale netwerklabel van Aegis Media en is met maar liefst 90 kantoren in circa 40 landen het grootste full service digital marketing netwerk ter wereld. In Nederland bestaat Isobar uit de labels Bookmark, Clay Amsterdam, Medialand.nl en iProspect.
Ingezonden persbericht