Ingezonden persbericht
Persbericht: 14 juni 2007
Direct Service Groep gaat met Tele'Train in Erkend Opleiden
Almere, 14 juni 2007
Direct Service Groep heeft vandaag tijdens de site visit van het WGCC bij het Klant contact centrum van UWV officieel het contract met Tele'Train getekend voor het Erkend Opleiden van haar medewerkers/sters. De aanwezigheid van een aantal facilitaire contact center collega's bij het UWV (de Gouden Award winnaar van de NCCA 2007 in de categorie HRM), zag Frank Krepel als een uitgelezen kans om zijn keuze te bevestigen.
"Ik zie Erkend Opleiden volgens de formule van het UWV als een belangrijke stap voor ons bedrijf om ons opleidingsprogramma verder te professionaliseren en bovendien ook nog eens te certificeren. Dit is positief voor onze klanten en voor onze medewerkers. Zo verhogen we de kwaliteit naar onze klanten en kunnen medewerkers zich verder ontwikkelen met reguliere diploma's, terwijl het programma op maat toegesneden is op onze bedrijfsvoering. Als bedrijf kunnen wij op deze manier mensen langer boeien en binden en tevens gebruik maken van de WVA-regeling, die speciaal hiervoor bestemd is. De contact center branche wordt daarmee weer meer volwassen met toegesneden gecertificeerde vakopleidingen, die het imago van de branche op een positieve wijze ondersteunen. Dus op 3 manieren een hele positieve case, lijkt me" aldus Frank Krepel, Algemeen directeur van de Direct Service Groep.
Bas Filippini, directeur Business Development van Tele'Train is trots op het bereikte resultaat." Wij zien de keuze voor Tele'Train als een bevestiging dat wij voorop lopen in het op maat aanbieden van een dergelijk programma. Door onze ervaring bij het UWV, met meer dan 700 medewerkers en 70 teamleiders in de opleiding, is ons programma compleet geworden. Het programma wordt volledig ondersteund door e-learning modules voor trainingen, opdrachten en examinering, handboeken, documentatie, etc. Daarnaast nemen wij alle rompslomp op het gebied van de administratieve en organisatorische organisatie voor de Direct Service Groep uit handen. Door onze samenwerking met UWV in de Klant Contact Academie Almere (KCA) kunnen de deelnemers na het afronden van de MBO modules doorgroeien naar een HBO opleiding in Almere. Van starterscertificaat tot en met officieel diploma, mooier kan het niet!"
Ook Mathilde Kuiper, Manager van het contact center van UWV in Almere die vanuit UWV projectleider is van de KCA ziet veel mogelijkheden voor de nabije toekomst voor dit initiatief vanuit UWV. " In de KCA wordt een doorgaande leerweg aangeboden in combinatie met een aantal vaste partners waaronder Tele'Train, Randstad Callflex en Adecco. De afgelopen 2 jaar hebben wij onze eigen medewerkers/sters de mogelijkheid aangeboden een dergelijk traject te volgen en veel praktische ervaringen opgedaan en verbeteringen uitgevoerd. Naast verdere professionalisering en carrièreperspectief is ook het verloop sterk gedaald in ons contact center".
Over Direct Service Groep BV
De Direct Service Groep, ontstaan in 1992, bestaat inmiddels uit een tiental Arnhemse bedrijven die gezamenlijk aan ruim 150 mensen werk bieden en secretariële-, commerciële- en incassowerkzaamheden verrichten voor meer dan 4000 klanten. Direct Service Groep onderscheidt zich van de aloude 'belfabrieken' door met name de kwaliteit van mensen en het geringe verloop onder medewerkers.
Contactinformatie
Direct Service Groep
Frank Krepel
T: 06-51564970
E: fkrepel@directservicegroep.nl
W: www.directservicegroep.nl
Over Tele'Train BV
Tele'Train, opgericht in 1997, is marktleider in performance management oplossingen voor klantcontact centers en met name gespecialiseerd in het optimaliseren van het één op één klantcontact. Tele'Train onderscheidt zich hierin door een integrale aanpak, waarbij de mens centraal staat. Tele'Train levert hiervoor een uitgekiende portfolio voor het optimaliseren en meetbaar maken van de klantinteractie binnen organisaties. Gebaseerd op de Performance Suite®, Consultancy, Training en coaching. Voor management en medewerkers.
Contactinformatie
Tele'Train B.V.
Renate Bekman
Paasheuvelweg 1
1105 BE Amsterdam
T: 020 -470 46 58
E: renate@teletrain.nl