Bijlage 1 Overzicht van de bij de RVD aangemelde en in 2006 gerealiseerde
coproducties tussen overheid en omroep
|ministeries / |aantal bij | |instellingen |RVD | | |aangemelde en| | |in 2006 | | |gerealiseerde| | |coproducties | |BZK | 1 | |BuZa | 1 | |BuZa / NCDO |22* | |Defensie | 1 | |EZ | 2 | |EZ/Octrooiburea| 1 | |u | | |Justitie |23** | |LNV | 4 | |OCW | 1 | |SZW | 6 | |V&W | 8 | |VROM | 3 | |VWS | 2 | |totaal |75 |
*Alle coproducties van BUZa (NCDO) sluiten aan bij het NCDO beleidskader 2003-2006 'Wereldburgerschap voor de Milleniumdoelen'. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft NCDO op basis van dit beleidskader een subsidiebeschikking toegekend voor het uitvoeren van activiteiten voor de periode 2003-2006.
** Alle coproducties zijn tot stand gekomen in een samenwerking tussen Justitie en SBS broadcasting in het kader van de integratiecampagne (de &- campagne).
|ministerie|omroep |titel en inhoud | |BZK |MTV |Coolpolitics verkiezingsreports | | | |Serie van twaalf tv-programma's van vier minuten die| | | |in de weken voor de Tweede-Kamerverkiezingen van | | | |november 2006 werden uitgezonden. De reportages | | | |laten visies zien van jongeren op Nederland in 2020.| | | |Maakte deel uit van de voorlichtingscampagne Tweede | | | |Kamerverkiezingen - ingezet om een specifieke | | | |doelgroep (17-30 jaar) te bereiken. | |BuZa, |RTL |Nederland in bedrijf | |samen met | |Wekelijks programma (van april tot juni) over | |EZ en LNV | |economische activiteiten en investeringen van | | | |Nederlandse en lokale ondernemers in een | | | |ontwikkelingsland. | |BuZa / |RTL4 |Aperitivo | |NCDO | |Vier uitzendingen rondom Wereldvoedseldag over het | | | |'school feeding initiative' in Ghana: kleinschalige | | | |ontwikkelingsprojecten die aansluiten bij de | | | |millenniumdoelen en voedselvraagstukken. | |BuZa / |NPS/AT 5 |A revolution is not a teaparty | |NCDO | |Documentaire en educatieve activiteiten over de | | | |decembermoorden in Suriname in 1982 en de gevolgen | | | |van deze gebeurtenis voor de huidige politieke en | | | |sociale verhoudingen in Suriname. Doel is brede | | | |publieksgroepen in Nederland over deze | | | |gebeurtenissen te informeren. | |BuZa / |AVRO |Door de ogen van een kunstenaar | |NCDO | |Documentaire over de kunstenaar Rick van Iersel die | | | |op bezoek gaat bij een kleinschalig project voor | | | |kansarme kinderen in Peru. Samen met de kinderen | | | |stelt hij een kleurboek samen. | |BuZa/ |Organisati|Kleurrijk Suriname | |NCDO |e Hindoe |Radiodocumentaire over hoe de Surinaamse politiek | | |Media |langs etnische lijnen plaatsvindt. Doel was kennis | | |(OHM) |overdragen voor meningsvorming in Nederland over | | | |duurzame ontwikkeling. | |BuZa / |AVRO |African Parks | |NCDO | |Zesdelige serie over de sociaal-economische en | | | |ecologische situatie in Afrikaanse parken (Sudan, | | | |Tsjaad, Ethiopië) aan de hand van verhalen van | | | |mensen die er wonen. | |BuZa / |AVRO |African school | |NCDO | |Een serie televisieprogramma's van BBC/Open | | | |University over het dagelijkse leven van scholieren | | | |en hun docenten op een school in Uganda. | |BuZa / |VPRO |Afval = voedsel | |NCDO | |Documentaire over de koppeling tussen duurzame | | | |ontwikkeling en industriële ontwikkeling. In China | | | |bouwt men een modelstad waarvan het bouwmateriaal | | | |volledig herbruikbaar is. Het programma heeft | | | |aandacht besteed aan onderwerpen die te maken hebben| | | |met het millenniumdoel 8 (wat moeten rijke landen | | | |doen om de millenniumdoelen te halen: meer hulp | | | |geven, meer schulden kwijtschelden en eerlijke | | | |afspraken maken over handel.) | |BuZa / |NPS |Red nose in Cuba | |NCDO | |Documentaire over de musicale samenwerking tussen de| | | |Nederlandse band Rednose Distrikten en Cubaanse | | | |muzikanten en over de leefomstandigheden in Cuba | | | |(sociaal, economisch, politiek). | |BuZa / |DNO |Blof in Bhutan, the movie | |NCDO | |Documentaire over de ontmoeting en musicale | | | |samenwerking tussen de Zeeuwse band Blof en lokale | | | |musici/ monniken in Buthan. Dit heeft geleid tot het| | | |grootste concert tot nu toe gehouden in Bhutan. | |BuZa / |Regio TV |Bouwen aan de wereld | |NCDO | |Een serie waarin per aflevering een milleniumdoel | | | |centraal stond. Per stad werd een ander initiatief | | | |getoond om de kijkers de band tussen hun stad en | | | |ontwikkelingslanden te laten ervaren. | |BuZa / |RTV |Expeditie Oeganda | |NCDO |Rijnmond |Documentaire over een groep Nederlandse | | | |VMBO-leerlingen die kennis maken met | | | |leeftijdsgenoten van de lokale technische school in | | | |Oeganda. De documentaire laat op een voor jongeren | | | |aansprekende manier de moeilijkheden en kansen van | | | |ontwikkelingssamenwerking zien. | |BuZa / |SBS6 |Hart in ontwikkeling | |NCDO | |Een twaalfdelige serie over de betrokkenheid en | | | |inspanningen van Nederlanders bij | | | |ontwikkelingssamenwerking. Het programma liet | | | |kleinschalige projecten en initiatieven zien, maar | | | |ook nieuws en achtergronden. | |BuZa / |Llink |In uitvoering | |NCDO | |Een serie over jonge mensen die hun ideaal in een | | | |ontwikkelingsland willen verwezenlijken. Het | | | |programma besteedde niet alleen aandacht aan de | | | |beweegredenen en ervaringen van de hoofdpersonen, | | | |maar ook aan armoedevraagstukken in de landen waar | | | |de Nederlanders hun projecten opzetten. Aandacht | | | |voor de relatie tussen particuliere, kleinschalige | | | |hulp en bredere ontwikkelingsvraagstukken. | |BuZa / |Llink / |Noice is my voice | |NCDO |Colourful |Reportage over de rol van radio en muziek in de | | |Radio |sloppenwijken van Nairobi. De documentaire liet de | | | |overeenkomsten en verschillen tussen het leven van | | | |jongeren in Kenia en hier zien. | |BuZa / |IKON |Paul Rosemuller en. | |NCDO | |Paul Rosemuller gaat met prinses Margriet, Patrick | | | |Cammeart, Jörgen Raymann, Lornah Kiplagat, Ad | | | |Melkert en Yasmine Allas naar diverse landen in | | | |Afrika. | |BuZa / |IKON |Seksuele gezondheid en rechten in Bangladesh | |NCDO | |Radiodocumentaire over de seksuele gezondheid en | | | |rechten in Bangladesh. Documentaire richtte zich op | | | |trainingen die aan Bengaalse jongeren worden gegeven| | | |over problemen als misbruik, ongewenste | | | |zwangerschappen, SOA's. | |BuZa / |Llink |Llink op reis | |NCDO | |Achtdelige serie reisprogramma's waarbij in elk | | | |bezocht land aandacht wordt besteed aan | | | |armoedeproblematiek en aan (particuliere) | | | |initiatieven op het gebied van internationale | | | |samenwerking. Per land wordt ook een 'Superhero' - | | | |een voorbeeldfiguur op het gebied van ontwikkeling | | | |van het land - geportretteerd. | |BuZa / |Omroep |Ready to reality | |NCDO |Brabant |Een dertiendelige tv-serie over vijf tweekoppige | | | |teams van Brabantse jongeren die voor een maand naar| | | |een ontwikkelingsland vertrekken: India, Soedan, | | | |Kameroen, Zuid-Nigaragua. | |BuZa / |NCRV |Vergeten ouderen | |NCDO | |Tweeluik over een 84-jarige Rotterdamse. Het eerste | | | |deel gaat over haar leven in Nederland, in het | | | |tweede deel gaat ze als vrijwilligster in een | | | |opvanghuis voor de allerarmsten in Suriname werken. | | | |Het gaat over de positie van ouderen in Suriname | | | |gezien door de ogen van een oudere in Nederland. | |BuZa / |MTV |Videotrip naar Brasil | |NCDO | |Over hiphopartiesten uit de favela's van Brazilië. | | | |Doel was jongeren bewust maken van de situatie van | | | |leeftijdsgenoten in de sloppenwijken waarbij hip-hop| | | |de verbindende factor is. | |BuZa / |Llink |Warzone | |NCDO | |Vierdelige serie over hoe mensen (jongeren) in | | | |ontwikkelingslanden omgaan met conflicten in hun | | | |omgeving. De afleveringen gingen over: seksualiteit | | | |en reproductieve rechten in Pakistan, kinderarbeid | | | |bij de productie van cacao in Ivoorkust, de gevolgen| | | |van het gebruik van pesticiden in Nicaragua, | | | |gezondheidszorg en rebellen in Nepal. | |BuZa / |MTV / TMF |Wereldstemwijzer | |NCDO |/ the Box |Een spot van ongeveer 20 seconden die twee keer per | | | |dag per zender is uitgezonden. In de spot werd aan | | | |de hand van voor jongeren concrete situaties | | | |aandacht gevraagd voor het belang van Nederlandse | | | |politiek voor ontwikkelingslanden. | |Defensie |RTL 5 |Dutchmill | | | |Achtdelige serie waarin modern militair optreden | | | |centraal staat. Per aflevering is aan de hand van | | | |twee verschillende scenario's/onderwerpen uitgebeeld| | | |hoe de vier verschillende krijgsmachtdelen | | | |samenwerken aan de uitvoering van taken van het | | | |ministerie. De productie bood de mogelijkheid om | | | |veranderingen in de krijgsmacht te laten zien. | |EZ |KRO |Energy Survival 2 | | | |In een tv-serie van acht afleveringen werd in de | | | |vorm van een spelprogramma aandacht besteed aan | | | |allerlei aspecten van energie en energiebesparing. | | | |Doel was gezinnen met jonge kinderen te motiveren | | | |over te gaan tot energiebesparing. | |EZ |RTL5 / |Met grenzeloze ambities / What does it take | | |RTL7 |In acht afleveringen worden acht ondernemers op de | | | |voet gevolgd op hun ondernemerspad naar de VS. | | | |Doelstelling van het programma sluit aan bij het | | | |EZ-beleid om (internationaal) ondernemerschap te | | | |stimuleren. | |EZ/octrooi|Veronica |Het beste idee van Nederland | |bureau | |Een ontwerpwedstrijd in een reeks afleveringen met | | | |als doel bekendheid te verhogen van het gebruik van | | | |octrooien en naamsbekendheid te creëren van de | | | |nieuwe naam Octrooicentrum Nederland. | |Justitie |SBS6 |Bavaria city race | | | |Uitzending over deze race in Rotterdam. In de | | | |avonduitzending was er ruimte voor gesprekjes met | | | |het betrokken publiek waarin het onderwerp van de | | | |&-campagne aan de orde kwam in interviews met | | | |autocoureurs die ambassadeur waren van de | | | |&-campagne. | |Justitie |SBS6 |De grote beurt | | | |Twee hoofdpersonen, één blank, de ander gekleurd. De| | | |een meldt de ander aan voor metamorfose van zijn | | | |auto. In het programma vertellen ze over hun | | | |vriendschap, de positieve interactie. | |Justitie |SBS6 |De grote beurt | | | |Een vrouw meldt haar man aan voor metamorfose auto. | | | |Zij vormen samen een gemengd koppel: beide gekleurd | | | |maar van verschillende komaf; Indonesicsh en | | | |Surinaams. Vertellen in het programma over hun | | | |relatie, verschillende komaf en de meerwaarde die | | | |dat heeft. | |Justitie |SBS6 |De grote beurt | | | |De limo van de band Direct wordt onder handen | | | |genomen. De bandleden praten over de &-campagne en | | | |waarom zij ambassadeur van de &-campagne zijn. | |Justitie |SBS6 |Gotcha | | | |Humberto Tan is met zijn zakenpartner uitgenodigd om| | | |met een stamhoofd uit Maliwi te praten over een | | | |kledinglijn. Ter plekke blijkt sprake te zijn van | | | |discriminatie. De blanke zakenpartner van Tan wordt | | | |onheus bejegend. Het programma ging met name over de| | | |positieve interactie tussen Tan en zijn partner. | | | |&-campagne komt in gesprekken aan de orde. | |Justitie |SBS6 |Hart in actie | | | |Een Marokkaans goed geïntegreerd gezin is opgegeven | | | |door ziekenhuispersoneel en collega's omdat het | | | |dochtertje ernstig ziek is. Ze willen de garage | | | |ombouwen tot snoezelkamer waar het meisje tot rust | | | |kan komen maar kunnen het financieel niet voor | | | |elkaar krijgen. Interactie tussen verschillende | | | |culturen zit verweven in het programma. | |Justitie |SBS6 |Hart van oranje | | | |Eén van de items ging over de mooist versierde | | | |straat van Nederland - een straat waar veel mensen | | | |van verschillende culturen wonen en samen feest | | | |vieren. In de gesprekken werd duidelijk gemaakt hoe | | | |voetbal verbroedert. | |Justitie |SBS6 |Hartenjagers | | | |Een Indonesische alleenstaande vader gaat daten met | | | |twee Nederlandse dames die door zijn kinderen zijn | | | |gekozen. | |Justitie |SBS6 |Het blok (extra) | | | |In de reguliere afleveringen van het Blok was het | | | |&-logo te zien. In vier afleveringen kwamen de | | | |&-campagne en de doelstellingen van deze campagne | | | |inhoudelijk ter sprake. In het Blok zaten Sandy en | | | |Nancy, twee zusjes die oorspronkelijk uit Ghana | | | |komen. Tijdens het blok zelf droegen ze regelmatig | | | |shirts met het &-logo en vond interactie plaats | | | |tussen de zusjes en de overige bewoners van Het | | | |Blok. | |Justitie |SBS6 |Oranje-journaal | | | |Een reeks Oranje-journaals besteedde aandacht aan | | | |positieve interactie tussen culturen tijdens | | | |activiteiten die (mede) in het kader van de | | | |&-campagne plaatsvonden, zoals het Futsaltoernooi - | | | |een zaalvoetbaltoernooi waar bij uitstek veel | | | |jongeren van verschillende culturen aanwezig waren. | | | |De insteek was om zichtbaar te maken dat je - ook | | | |bij sport - beter wordt van de omgang met | | | |verschillende culturen. | |Justitie |SBS6 |Passion for fashion | | | |Een Turkse en een Nederlandse vrouw gaven zich op | | | |voor dit programma omdat ze er niet uitkomen met hun| | | |kleding. Met verschillende citaten over hun | | | |vriendschap en over vriendschap tussen mensen van | | | |verschillende culturen. | |Justitie |SBS6 |Samenwonen | | | |Twee afleveringen waarin steeds een stel van een | | | |verschillende culturele achtergrond wil gaan | | | |samenwonen. Positieve interactie tussen de | | | |hoofdrolspelers onderling en hun sociale omgeving is| | | |in beeld gebracht evenals de meerwaarde ervan. Het | | | |&-logo komt terug op de T-shirts die de klussers | | | |dragen. | |Justitie |SBS6 |Shownieuws vroeg | | | |12 items over bekende Nederlanders die vertellen | | | |over hun gemixte relaties. Daarnaast een serie van | | | |acht items over succesvolle allochtonen. Hierbij | | | |werd de collega of omgeving geïnterviewd. De overige| | | |14 items belichtten activiteiten in het kader van de| | | |&-campagne, zoals de ROC Modeshow. Shownieuws | | | |besteedde aandacht aan de interactie tussen culturen| | | |tijdens deze activiteiten. De insteek was steeds: je| | | |wordt beter van omgang met verschillende mensen uit | | | |verschillende culturen. | |Justitie |SBS6 |Tuinruimers | | | |Een Marokkaanse en een Nederlandse vrouw in Utrecht.| | | |De Nederlandse heeft de Marokkaanse aangemeld voor | | | |een metamorfose van de tuin. De positieve interactie| | | |tussen de buren en de meerwaarde daarvan zijn in | | | |beeld gebracht. | |Justitie |SBS6 |Tuinruimers | | | |Hoofdpersonen waren de Surinaamse Resida en haar | | | |familie waaronder een Nederlandse stiefvader en de | | | |Marokkaanse vriend van haar zus. Het programma | | | |bevatte verschillende interactiemomenten waarbij | | | |alle vrienden van allerlei afkomst met een &-shirt | | | |in beeld komen en aangeven wat de meerwaarde van hun| | | |positieve interactie is. (uitgezonden in juni). | |Justitie |SBS6 |TV-mediator | | | |17-delige serie. Het programma liet zien hoe | | | |conflicten ontstaan, waarom ze escaleren en waarom | | | |een mediator nodig is om mensen in staat te stellen | | | |hun problemen zelf op te lossen. | |Justitie |SBS6 |Van rommelzolder tot droomhuis | | | |Jan van Houtum heeft een beroerde tijd achter de | | | |rug. Lichtpunt is zijn relatie met Isaira, een | | | |Antilliaanse vrouw uit Rotterdam. Dochter Wendy wil | | | |na de zware tijd iets terugdoen en zijn slaapkamer | | | |een opknapbeurt geven. Het klussen gebeurde door de | | | |Antilliaanse vrienden van de Rotterdamse. Daarbij | | | |droegen ze het &-logo. In interviews werd gesproken | | | |over de toegevoegde waarde van de interculturele | | | |relatie tussen Jan en Isaira. | |Justitie |SBS6 |Piets weerbericht | | | |Weersvoorspelling vanaf een locatie in Nederland - | | | |in dit geval tennisvereniging in Den Haag (een van | | | |de 1001 goede voorbeelden van de & campagne) waar | | | |sprake is van een goede interactie tussen mensen uit| | | |verschillende culturen. Piet stelde enkele vragen in| | | |het kader van de | | | |&-campagne aan bestuur en leden van de club. | |Justitie |SBS6 |Werkplek Make-over | | | |Saaie kantoren worden omgetoverd tot moderne | | | |werkplekken. De betreffende werkplek was de | | | |stichting Kompassie in Den Haag - een autochtone | | | |baas wilde haar Turkse medewerkster verrassen. Er | | | |werken veel vrijwilligers uit andere culturen en dat| | | |gaat goed. Hun positieve interactie en de | | | |meerwaarde daarvan zijn in beeld gebracht | |Justitie |SBS6 |Oranje-journaal | | | |Vooruitblik op een vriendschappelijke thuiswedstrijd| | | |van het Nederlands elftal in november. Met onder | | | |meer een interview met Khalid Boulahrouz, verdediger| | | |in het Nederlands elftal en ambassadeur van de | | | |&-campagne voor de sector sport. | |Justitie |SBS6 |Tuinruimers | | | |Vrouwen van verschillende culturen komen samen in | | | |een buurthuis in Almere. Tijdens de aflevering | | | |versieren ze het buurthuis (Kerst) en vertellen ze | | | |over het onderlinge contact, wat ze samen doen en | | | |van elkaar leren. | |Justitie |SBS6 |Retourtje geluk | | | |Verrassingen voor mensen die voor het programma zijn| | | |opgegeven door familie, vrienden en geliefden. In | | | |elke aflevering drie verhaallijnen. Een daarvan is | | | |de case van Getty (Nederlandse) en Hafid | | | |(Marokkaans) - getrouwd, maar door omstandigheden | | | |hebben ze niet de bruiloft gehad die ze hadden | | | |gepland. Positieve interactie en de meerwaarde | | | |daarvan wordt in beeld gebracht. | |Justitie |SBS6 |De grote beurt | | | |Surinaamse jongen die door collega's wordt aangemeld| | | |voor een metamorfose van zijn auto. De mannen vormen| | | |een gemengd stel collega's: blank en gekleurd. Ze | | | |vertelden over hun werkrelatie, vriendschap, | | | |verschillende afkomst - kortom: de onderlinge | | | |positieve interactie. | |LNV |RTL |Food & Fit | | |Nederland |Tiendelig kook-/lifestyle-programma waarin de kijker| | | |aan de weet komt hoe je snel en gemakkelijk gezonde | | | |maaltijden bereidt. Ministerie probeert zo | | | |biologische landbouw te bevorderen. | |LNV |RTL |Food & Fit (samen met VROM) | | |Nederland |Tiendelig kook-/lifestyle programma waarin de kijker| | | |aan de weet komt hoe je snel en gemakkelijk gezonde | | | |maaltijden bereidt. Ministerie probeert zo | | | |biologische landbouw te bevorderen. | |LNV |RTL 4 |Aperitivo | | | |Inhoud: 3x aandacht voor biologische producten in | | | |het middagmagazine. Biologisch eten stond centraal. | |LNV |SBS 6 |Tuinruimers | | | |Programma met praktische tuintips waarin bestaande | | | |tuinen onder handen worden genomen. In het onderwerp| | | |'schikt het' besteedde het programma aandacht aan | | | |biologische bloemen. Reden om mee te doen was | | | |bevorderen biologische landbouw. | |OCW, samen|NPS |See yourself | |met SZW, | |Real-life docuserie. Jongeren zetten zichzelf neer: | |LNV, en | |iedere aflevering bestond uit drie items waarin een | |Justitie | |aantal scholieren het voortouw nam en eigen | | | |onderwerpen belichtte, zoals: hun opleiding, hun | | | |stage, hun werk, of een voor hen belangrijk | | | |onderwerp. Doel was inzicht geven in de wereld van | | | |de (V)MBO-er en de bekendheid van het | | | |beroepsonderwijs in Nederland vergroten. | |SZW |SLAM FM |SLAM FM Leerbanen | | | |Met een samenwerking met SLAM FM, FNV-Jong en | | | |Taskforce werden jongeren op een bijzondere manier | | | |benaderd voor een actie waarbij jongeren met een bus| | | |naar werkgevers werden gebracht voor een | | | |matchingsgesprek. | |SZW, samen|RVU |Switch/werken aan zee | |met OCW | |Tien afleveringen waarbinnen acht mensen door een | | | |coach werden aangezet tot het nemen van | | | |initiatieven, het volbrengen van opdrachten en | | | |gevolgd in wat zij tegenkomen op de weg naar hun | | | |persoonlijke einddoel. Doel was mensen ertoe | | | |aanzetten hun competenties en mogelijkheden in het | | | |arbeidsproces onder de loep te nemen en hen te | | | |stimuleren tot het nemen van initiatief. | | | |Uiteindelijke doel is het verhogen van het | | | |opleidingsniveau van inwoners van Nederland. | |SZW |RVU-Educat|Werk zat | | |ieve |In de serie worden werkzoekenden met diverse | | |omroep |achtergronden gevolgd bij het zoeken naar werk. Een | | | |jobcoach staat hen hierin bij. | |SZW |AVRO |Zet ze aan het werk | | | |Serie die zich toespitste op leerbanen - | | | |voorlichting over de mogelijkheid om leren en werken| | | |te combineren voor werkgevers en voor jongeren, en | | | |voorbeelden van succesvolle samenwerking met ROC, | | | |CWI, werkgevers en jongeren. Sloot aan bij de | | | |opdracht aan de Taskforce jeugdwerkloosheid om | | | |40.000 extra jeugdbanen te realiseren en een | | | |bijdrage te leveren aan het voorkomen/terugdringen | | | |van voortijdig schoolverlaten. | | | |Coproductie is niet doorgegaan: ministerie heeft | | | |geen overeenstemming bereikt met omroep over | | | |uitzendtijdstip. | |SZW |RTL |Help, ik krijg een baan | | | |Tiendelige serie waarin jongeren hun werkloze | | | |vrienden proberen te helpen aan een baan. Sloot aan | | | |bij de opdracht aan de Taskforce jeugdwerkloosheid | | | |om 40.000 extra jeugdbanen te realiseren en een | | | |bijdrage te leveren aan het voorkomen/terugdringen | | | |van voortijdig schoolverlaten. | |SZW |AVRO |AVRO's Arbeidsvitaminen 60 jaar | | | |Het jubileumjaar van Arbeidsvitaminen werd gewijd | | | |aan jeugdwerkgelegenheid. Thema sloot aan bij | | | |opdracht aan de Taskforce jeugdwerkloosheid. | | | |Coproductie is niet doorgegaan: geen overeenstemming| | | |over inhoudelijke betrokkenheid ministerie. | |VenW |Jetix |Auto's | | | |Programma gericht op de volgende aspecten: kinderen | | | |zijn kwetsbare verkeersdeelnemers, kinderen maken | | | |veel gebruik van de fiets, kinderen en | | | |verkeersregels, kinderen, verkeer en school. | |VenW |RTV |Achter de dijken | | |Noord-Holl|In 13 afleveringen waren aansprekende voorbeelden te| | |and en |zien van hoe de samenleving kan bijdragen aan schoon| | |Omroep MAX|en natuurlijk water als bron van ontspanning, genot,| | | |rust, verfrissing en verkoeling. Cor Bakker, | | | |pianist, gaat op zoek naar muziekculturen in | | | |Noord-Holland. Hij bezoekt per boot met zijn vleugel| | | |bekende en onbekende mensen en praat over water en | | | |muziek. | |VenW, |RTL 7 |Het nieuwe rijden/gek op wielen | |samen met | |Binnen het bestaande programma Gek op wielen werd in| |Senter / | |vijf items van elk vier minuten ingegaan op het | |novem | |onderwerp Het nieuwe rijden. Per item werd een | | | |onderdeel van het nieuwe rijden uitgebeeld en | | | |toegelicht. | |VenW |SBS6 |Nationaal verkeersexamen | | | |Vier bekende Nederlanders deden in de | | | |live-uitzending theorie-examen. Wie slaagde, stapte | | | |direct in de auto voor het praktijkexamen. In de | | | |studio waren diverse beroepsgroepen aanwezig die ook| | | |aan het theorie-examen meedoen. De kijkers thuis | | | |konden dat ook. | |VenW, |Jetix |Nationale Kids TV | |samen met | |De programma's (13 weken lang) richtten zich op | |BZK | |bewustwording rond maatschappelijke thema's | | | |(ontwikkelingshulp, normen en waarden), bijzondere | | | |aandacht voor kinderen in het verkeer, school, | | | |ict-bevordering, techniek. Per aflevering werd een | | | |school in het land bezocht. | |VenW |Jetix |Nationale Kids TV 2 | | | |Op een voor kinderen leuke, interactieve en leerzame| | | |manier besteedde het programma aandacht aan het | | | |verkeer. Voorbeelden van onderwerpen: vrachtwagens, | | | |de voorrangsregels, verkeersborden, gordels, | | | |fietsverlichting. Sloot aan bij de | | | |communicatiestrategie 'daar kun je mee | | | |thuiskomen'. | |VenW |NCRV |Rondje Delta (samen met LNV) | | | |Serie van 8 programma's gepresenteerd vanaf een | | | |traditioneel zeilschip varend over de Deltawateren. | | | |Aandacht voor unieke flora en fauna, schaduwwerken | | | |van de Deltawerken - de onbalans van de | | | |waterkwaliteit en het verdwijnen van natuurwaarden. | | | |Sloot aan bij het programma Deltawateren van het | | | |ministerie. | |VenW |RTL 7 |Nederland onderweg | | |(HMG) |Serie over achtergronden van bouw en onderhoud aan | | | |snelwegen, spoor- en waterwegen, van techniek langs | | | |de snelweg (informatiesystemen). Het hoe en waarom | | | |van veiligheidsmaatregelen. Hoe gaan we om met onze | | | |leefomgeving in relatie tot infrastructuur. Sluit | | | |aan bij de communicatiestrategie 'Van A naar Beter':| | | |Onwetendheid en onbegrip voor talloze zaken m.b.t. | | | |verkeer en vervoer. | |VROM |AVRO |De Gouden Pyramide | | | |De Gouden Pyramide is een rijksprijs voor | | | |inspirerend opdrachtgeverschap. De productie was een| | | |serie portretten van vijf genomineerde | | | |opdrachtgevers en hun projecten. Het stimuleren van | | | |goed opdrachtgeverschap vormt een belangrijke pijler| | | |van het rijksarchitectuurbeleid. | |VROM |AVRO |De Rijksbouwmeester | | | |Serie van acht afleveringen over de geschiedenis van| | | |de Rijksbouwmeester n.a.v. het 200-jarig bestaan van| | | |deze functie. | |VROM |NCRV en |Waterwegen in Limburg | | |Limburg1 |De tv-serie gaat over industrie, landschappen, | | | |natuur, cultuur, mensen, water, land- en bosbouw, | | | |toerisme en recreatie in Limburg. Doel is mensen | | | |bewust te maken van water en hun omgeving. De Maas | | | |is deel van de ruimtelijke hoofdstructuur en met | | | |name in Limburg is er veel gedaan op het gebied van | | | |water. | |VWS |RTV |Liefs uit | | |Rijnmond, |In vijf documentaires zijn vijf vooruitstrevende | | |Limburg 1,|verpleeghuizen getoond. Het project beoogde een | | |Omroep |aantal positieve ontwikkelingen in de ouderenzorg | | |Friesland |genuanceerd en realistisch over het voetlicht te | | | |brengen. De documentaires waren het startpunt voor | | | |regionale debatten over de ouderenzorg. | |VWS |MAX |Sneller beter | | | |Tv-programma over de resultaten van het | | | |VWS-beleidsprogramma Sneller Beter. Voorafgaand | | | |items in Max en Catherine. |12 juni 2007